Evenement

Online workshop visuals op social media

Publicatiedatum: 25 | 11 | 2021
Delen:
  • Datum:27 January 2022
  • Tijd:14:00 - 15:30 uur

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.
 

Social media platforms die zich richten op visuele content zijn de afgelopen jaren enorm populair geworden, denk bijvoorbeeld aan Instagram en TikTok. In de online SWOCC workshop ‘Visuals op social media’ gaan we actief aan de slag met jouw posts op visuele social media. Welke strategieën bestaan er voor visuele social media posts en hoe kun je jouw uitingen verbeteren?

Tijdens deze interactieve online workshop presenteert Marie-Selien Fakkert de eerste interessante uitkomsten van haar promotieonderzoek naar merkgerelateerde posts op visuele social media en de persuasieve effecten daarvan op andere social mediagebruikers.

Aan de slag met jouw content
Vervolgens staat de inzet van visuals in jouw merkbeleid centraal. We nemen de tijd om visueel materiaal van je eigen merk te bespreken, waar we vervolgens samen op zullen reflecteren. Welke van de gepresenteerde strategieën worden gebruikt in jouw uitingen? En hoe effectief zijn deze strategieën in termen van engagement, zoals likes en reacties? Hoe kunnen de uitingen worden verbeterd en hoe zou je de ideale social media uiting kunnen maken voor jouw merk? Zowel in groepen als plenair gaan we actief aan de slag met deze vragen.

Voor wie is deze workshop?
De online workshop is interessant voor marketing- en communicatieprofessionals die zich bezighouden met communicatiestrategie en social media strategie.

Voorbeelduitingen meenemen
Tijdens de online workshop gaan we actief aan de slag met visuele uitingen van jouw merk. Neem dus vooraf de tijd om één of meerdere uitingen te selecteren om tijdens de workshop te bespreken. Dit hoeft niet per se een social media uiting te zijn, het belangrijkste is dat de uiting een afbeelding bevat en een bijschrift. Je kunt dus ook denken aan een nieuwsbrief item, online content of bewegend beeld.

Wil jij aan de slag met jouw visuele social media posts? Meld je dan snel aan, want de plekken zijn beperkt!

Let op: de bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC-begunstigers. Vanwege de kleinschaligheid van de workshop, kan er per begunstiger slechts 1 persoon deelnemen.

Sprekers

Marie-Selien Fakkert werkt sinds 2019 namens de Amsterdam School of Communication Research samen met SWOCC aan haar promotieonderzoek naar de inhoud en effecten van persuasieve strategieën in visual social media. 

Joost Verhoeven, bestuurslid van SWOCC en Assistant Professor aan de Universiteit Tilburg, afdeling Communication en Cognition, sluit tevens aan bij de workshop als sidekick.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.