Evenement

SWOCC boekpresentatie: Hoe Medewerkers Merken Maken

Publicatiedatum: 17 | 10 | 2019
Delen:
  • Datum:01 October 2019
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

 

Op dinsdag 1 oktober vindt de boekpresentatie plaats van SWOCC publicatie 78 ‘Hoe Medewerkers Merken Maken’. Zoals de naam van de publicatie eigenlijk al doet blijken, wordt er tijdens deze bijeenkomst duidelijk gemaakt wat de rol van medewerkersgedrag in merkmanagement is.

Anno 2019 is merkmanagement steeds uitdagender geworden: Dat ligt enerzijds aan de stand van zaken in het (versnipperde) medialandschap en anderzijds aan de veranderende behoeften en houding van het publiek. Hoewel merkexperts vaak het motto ‘buiten winnen is binnen beginnen’ prediken, wordt de rol van medewerkers in merkmanagement nog slecht begrepen. Wanneer is goed gewoon goed en wanneer wordt dat stapje extra gezet en maakt het gedrag daadwerkelijk een positief verschil? Welke factoren in cultuur en waarden zijn van belang en hoe motiveer je medewerkers om het merk te versterken? En hoe kom je dan tot behavioral branding?

De volgende vragen worden beantwoord tijdens de bijeenkomst:
1. Op welke manier kunnen organisaties ervoor zorgen dat medewerkers door middel van hun gedrag het merk versterken?
2. Hoe ontwikkel je een sterke merkcultuur?
3. Hoe kan je medewerkers motiveren om het merk te versterken?

Programma

14.00 Ontvangst
14.30 Aanvang programma
17.00 Borrel

LET OP: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers. Geen SWOCC begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@SWOCC.nl 

Sprekers

Het onderzoek:
De auteur van de publicatie Joost Verhoeven zal bovenstaande toelichten. Aan de hand van zijn belangrijkste bevindingen presenteert hij de key learnings met betrekking tot wat een organisatie zou moeten doen om een omgeving te creëren die medewerkers stimuleert om op een duurzame en positieve manier bij te dragen aan het merk.

De praktijk:
Naast de boekpresentatie zal de middag worden gevuld met sprekers uit de praktijk. Eerst zal Kim Cramer (Founder, BR-ND | Emotive Transformers) spreken over hoe medewerkers, door middel van laagdrempelige tools, je merk beter kennen, omarmen en uitdragen.

Waarna KLM vertegenwoordigd wordt door Ester Timmermans (Team Manager Learning Inflight Services) en Pascal Hermans (Manager Learning & Development). Binnen hun presentatie zal het vraagstuk hoe KLM ervoor zorgt dat contactpersoneel het merk op een goede manier uitdraagt centraal staan.

Locatie

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.