persoon

Margot Bouwman

Margot BouwmanMargot Bouwman is onafhankelijk merk- en communicatiestrateeg. Sinds 2014 maakt Margot onderdeel uit van de Raad van Advies van SWOCC.

“In de marketing- en communicatiepraktijk komen we veel hypes tegen. Hypes waar we te vaak met zijn allen achteraanlopen. Zonder er zeker van te zijn of ze een wezenlijke bijdrage leveren aan het bouwen van een sterk merk of het ontwikkelen van effectieve communicatie. SWOCC zoekt naar het wetenschappelijk fundament dat toegepast kan worden in de praktijk. Zodat we de hypes links kunnen laten liggen of in ieder geval op hun waarde kunnen inschatten. Omgekeerd laat SWOCC zich graag verrassen door nieuwe inzichten uit de praktijk. Niet de hypes, maar wel de originele invalshoeken of aanpakken. Nieuwe inzichten die het vertrekpunt kunnen zijn van wetenschappelijk onderzoek door SWOCC en van daaruit, met een stevige onderbouwing, een blijvende rol kunnen spelen bij het bouwen van merken en het ontwikkelen van communicatie.” 


Bij SWOCC publiceerde Margot in 1999 haar scriptieonderzoek over merkimago. Haar carrière begon zij als wetenschappelijk assistent bij Giep Franzen. Samen met hem schreef zij het boek ‘De Mentale Wereld van Merken’. Vervolgens stapte Margot de reclamewereld in: zij werkte als strateeg achtereenvolgens bij Lowe, SWH/Indie, Euro RSCG/Havas, JWT en Doom & Dickson. Ze won in 2001 de Jonge Haan: de prijs voor het grootste talent in de communicatiebranche. Sinds 2015 is zij co-auteur van het boek ‘Marketingcommunicatiestrategie’ (samen met Ko Floor en Fred van Raaij). Sinds 2017 is Margot onafhankelijk merk- en communicatiestrateeg. Ze werkt rechtstreeks voor merken en in opdracht van of interim bij communicatieadviesbureaus. Margot doceert regelmatig over merken en communicatie aan diverse opleidingen.

Neem contact op met Margot Bouwman

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.