Mara Janssen werkt als Creatief Strateeg bij Dentsu Creative, en maakt sinds 2024 deel uit van de Raad van Advies van SWOCC. Ze zet zich in om bruggen te slaan tussen de creatieve wereld en jong talent, evenals tussen de praktijk en de academische wereld.
Mara Janssen is een creatief strateeg met een technische academische achtergrond en een specialisatie in merkstrategie, afgestudeerd aan de TU Delft. In haar afstudeeronderzoek, ‘How to exploit the unexploited potential of Guiding Ideas’, onderzocht ze het onbenutte potentieel van merkideeën. Want veel te vaak belanden prachtige merkideeën in een merkboek, onder in een lade. Dit onderzoek heeft haar passie voor het verbinden van academische kennis met de praktijk verder aangewakkerd. Ze begon haar carrière bij Selmore, waar ze voor merken als Domino’s, Nationale Bioscoopbon en ASN Bank werkte. Daarnaast is Mara actief als bestuurslid van RA*W, een stichting die talentontwikkeling in de creatieve industrie stimuleert.