persoon

Edith Smit

Prof. dr. Edith Smit is werkzaam als hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam met als specialisme Media & Reclame. Zij was acht jaar directeur van SWOCC en vervolgens meer dan acht jaar voorzitter van het bestuur van de stichting (2006-2015).

Edith Smit (1967) studeerde sociale psychologie en communicatiewetenschap (1992) aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en promoveerde januari 1999 op een proefschrift naar reclamebeleving in verschillende mediumtypen. Van 2006 tot en met 2009 was Edith bijzonder hoogleraar Customer Media aan de UvA, namens de Stichting Leerstoel Customer Media.

Edith is momenteel werkzaam als hoogleraar en programmagroep directeur Persuasieve Communicatie binnen de afdeling Communicatiewetenschap, UvA. Edith publiceert regelmatig in nationale en internationale vakbladen over reclamebeleving, information overload en aandacht, relaties tussen mensen en merken en effectiviteit van merkcommunicatie. Daarnaast heeft Edith meerdere malen lezingen gegeven op congressen.

Neem contact op met Edith Smit

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.