nieuws item

Verlegh nieuwe directeur SWOCC

Publicatiedatum: 30 | 03 | 2012
Delen:

Peeter VerleghPeeter Verlegh (39) wordt per 1 mei 2012 directeur van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie). Hij volgt hiermee Piet Verhoeven op.

 

 

 

 

Verlegh wil de positie van SWOCC als partner in kennisontwikkeling verstevigen: “SWOCC is een prachtig instituut: waar anders vind je zo’n hechte band tussen wetenschap en praktijk? Ik verheug me erop deze band in de komende jaren verder te versterken.”

Bestuursvoorzitter Edith Smit: “Peeter heeft een duidelijke visie die goed past bij waar we met SWOCC naartoe willen: kennis op toegankelijke wijze aanbieden, met behoud van diepgang. Met zijn gedrevenheid en scherpe gevoel voor wat er leeft in het vak ben ik ervan overtuigd dat hij de verbinding tussen beide werelden kan maken.”

Dr. ir. Peeter Verlegh promoveerde in 2001 aan de Wageningen Universiteit en was van 2000 tot 2011 verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Sinds mei 2011 werkt hij als universitair hoofddocent en onderzoeker bij de afdeling Communicatiewetenschap en de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam. Zijn specialismen zijn marketingcommunicatie en consumentengedrag. In het bijzonder richt hij zich op mond-tot-mond reclame. Verlegh zal het directeurschap combineren met zijn werkzaamheden bij de UvA.

Dr. Piet Verhoeven, die de stichting de afgelopen twee jaar leiding gaf, gaat zich per 1 mei bezighouden met het Europese onderzoeksproject ECOPSI, waarin de toekomstige competenties van communicatieprofessionals in kaart worden gebracht. Daarnaast gaat hij meer tijd besteden aan onderwijs en onderzoek bij de nieuwe programmagroep Corporate Communicatie van de afdeling Communicatiewetenschap van de UvA.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.