nieuws item

RUBRIEK: Willem Jan Lems (Blendle) over de corona-crisis

Publicatiedatum: 06 | 05 | 2020
Delen:

Willem-Jan Lems_SWOCCDoor de corona-crisis verandert het landschap enorm en wordt onze industrie geraakt. Toch zien we bij ook veel veerkracht en aanpassingsvermogen, met nieuwe initiatieven en denkwijzen die door de crisis tot stand komen. Daarom spreken we wekelijks met onze begunstigers over de impact van deze crisis op hun organisatie. Zo spraken we ook met Willem Jan Lems (Chief Commercial Officer bij Blendle) en legden we aan hem de stelling ‘Tijdens de corona-crisis bewijst het communicatievak zijn waarde’ voor.


Wat hebben de corona maatregelen jouw organisatie gebracht of wat juist niet?
“We zijn 90% remote gaan werken, waarbij we veel aandacht besteden aan de mensen. Het heeft geleid tot meer aandacht voor elkaar, in positieve zin. We organiseren nu momenten als een koffie call als dag-start en een online bingo.  Maar ook als aandachtspunt, meer behoefte aan gesprekken over irritaties, frustraties en nadelen van thuiswerken.”

Heb je minder opdrachten, evenveel opdrachten of zijn het hoogtijdagen?
“De engagement met ons product, Blendle aggregeert journalistieke content van alle kranten en tijdschriften in een digitaal abonnement, is enorm gestegen en ook het aantal gebruikers is gegroeid.”

Is je werk veranderd en hoe?
“Als leidinggevende heb je minder informele momenten van contact, bij gebrek aan gesprekjes bij de koffieautomaat. Dit organiseer ik nu nadrukkelijker. Verder staat het aantal uren voor werk onder druk, doordat ik het combineer met de zorg voor de kinderen. Met geen school en BSO, maar wel thuis-onderwijs.”

Tegen welke dilemma’s loop je nu aan?
“Communicatie blijft een aandachtspunt. Je wil duidelijk vertellen waarom je relevant bent. Bovendien merken we dat er ook een zekere ‘corona-moeheid’ optreedt. Gezien de beschikbaarheid en lage prijzen zou ik graag meer willen adverteren. Ik zou daarom meer advertentiebudget willen vrijmaken, bijvoorbeeld door alternatieve afspraken met mediapartijen te maken.”

Ben je je al aan het voorbereiden op een eventuele herstart voor na de crisis en hoe doen jullie dat?
“Ja zeker. Dat geldt met name voor het kantoorwerk. We gaan het kantoor zo inrichten dat mensen kunnen werken op 1,5 meter afstand van elkaar.”

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie