Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) heeft een nieuwe bestuursvoorzitter. Martine van Selm volgt Edith Smit op. Martine Van Selm is directeur van de bacheloropleiding communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en daar ook universitair hoofddocent corporate communicatie.
Zij was in 2013 onder meer verantwoordelijk voor de introductie van de eerste MOOC voor communicatiewetenschap. Haar ambitie is om studenten communicatiewetenschap en SWOCC-begunstigers met elkaar in contact te brengen: “Studenten communicatiewetenschap werken aan onderzoeksprojecten en lopen stage tijdens hun studie. Voor deze studenten is daarom een belangrijke rol weggelegd in het toepasbaar maken van wetenschappelijke kennis voor de communicatiepraktijk.”
Martine van Selm volgt Edith Smit op. Hiermee komt voor Smit een einde aan de jarenlange nauwe betrokkenheid bij SWOCC. Nadat ze meer dan acht jaar als directeur werkzaam was geweest, nam zij eind 2006 de rol van bestuursvoorzitter op zich. Zij heeft de ontwikkeling van de stichting dus van dichtbij meegemaakt: “SWOCC is in mijn ogen gegroeid van het wetenschappelijke instituut van Giep Franzen naar een volwaardige stichting verankerd in het bedrijfsleven en de universiteit. SWOCC zoekt daarbij nadrukkelijk die terreinen waar nog veel te leren valt.”
Naast Martine van Selm bestaat het bestuur verder uit Andy Santegoeds, Fred Bronner, Jetske Freeve, Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis en Peeter Verlegh.