“Dan ontwikkelen ze niet alleen chatbots die snel en efficiënt zijn, maar die ook een menselijk gevoel geven en bijdragen aan een prettige ervaring als klant.”
Na de boekpresentatie van de publicatie 90: Conversational AI vorige week donderdag, verscheen er vrijdag een artikel van twee van de auteurs in het AD. In dit artikel benadrukken Christine Liebrecht en Charlotte van Hooijdonk dat chatbots geen one size fits all oplossing zijn.
Chatbots werden 10 jaar geleden gezien als dé oplossing om snel en efficient vragen van klanten te beantwoorden. Uit onderzoek blijkt dat ondanks de brede implementatie van chatbots, klanten liever een medewerker spreken dan een stuntelende chatbot.
Lees het volledige artikel van Christine Liebrecht en Charlotte van Hooijdonk in het AD hier.
Wil je meer weten over welke factoren van een conversational agent bijdragen aan een positieve waardering van de klant over het chatgesprek, de chatbot én het merk? Bekijk de publicatie dan hier.
Ontdek alle kennis, modellen en praktische inzichten voor het effectief bouwen van merken en voor je eigen ontwikkeling als marketeer op de SWOCC website. Schrijf je ook in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en volg onze LinkedIn om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in de wetenschappelijke wereld van merkcommunicatie!