Om als merk een identiteit op te bouwen, moet je de persoonlijkheid en onderscheidenheid van het merk effectief kunnen communiceren naar consumenten. Een goede manier is via social media. Hierbij is visuele content een essentieel kenmerk, omdat het invloed kan hebben op de voorkeur van consumenten voor en perceptie over merken en producten. Complexiteit van de visuele content blijkt een belangrijke rol te spelen.
‘Bekendheid van luxe merk bepalend voor visuele strategie op social media’ bespreekt (1) het effect van visuele complexiteit in social media berichten op de perceptie van luxe, productattitudes en deel- en aankoopintenties en (2) of bekendheid invloed heeft op de relatie tussen visuele complexiteit en luxe.
Social media content
Visuele complexiteit speelt op social media wel degelijk een rol in de perceptie van de consument wat betreft de luxe van een merk. Wanneer consumenten bekend zijn met een merk, draagt een simpele afbeelding bij aan de perceptie van luxe. Wanneer consumenten niet bekend zijn met een merk, dan draagt een complexe afbeelding juist bij aan de perceptie van luxe.
Meer uitkomsten en praktische tips lees je hier.