rood boekje

SWOCC Selectie 2015 - 2

Publicatiedatum: 16 | 04 | 2015
Delen:

SWOCC Selectie 2 presenteert tien actuele wetenschappelijke artikelen. De meeste van deze artikelen beschrijven onderzoek naar reclamestrategieën, maar er wordt ook aandacht besteed aan merkmanagement en aan het meten van merkwaarde en reclame-effectiviteit. Lees de losse artikelen, of download hieronder de gehele PDF.

INHOUD:
Woord van de redactie

Reclamestrategieën
1) Recept voor een goede sloganJournal of Business Research
2) Drie argumenten om te overtuigenJournal of Marketing
3) Parodie in reclame leidt niet altijd tot positieve effecten – Journal of Consumer Psychology
4) Focus op positieve in plaats van gewenste merkassociaties – Journal of Business Research
5) Lagere prijs of meer kwaliteit?Journal of Business Research
6) Groene advertenties: inspelen op emotiesJournal of Business Research
7) De werking van op leeftijd gebaseerde marketingstimuliPsychology & Marketing

Meten is weten
8) Het échte bereik van word-of-mouthmarketingEuropean Journal of Marketing
9) Marketing: hoe meet je de goede mix?Marketing Science

Merkmanagement
10) Merkportfoliostrategie bepaald door concurrentie European Journal of Marketing

Als begunstiger kun je de publicatie bestellen. Log in om de publicatie te bestellen.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.