SWOCC Selectie 2 presenteert tien actuele wetenschappelijke artikelen. De meeste van deze artikelen beschrijven onderzoek naar reclamestrategieën, maar er wordt ook aandacht besteed aan merkmanagement en aan het meten van merkwaarde en reclame-effectiviteit. Lees de losse artikelen, of download hieronder de gehele PDF.
INHOUD:
– Woord van de redactie –
Reclamestrategieën
1) Recept voor een goede slogan – Journal of Business Research
2) Drie argumenten om te overtuigen – Journal of Marketing
3) Parodie in reclame leidt niet altijd tot positieve effecten – Journal of Consumer Psychology
4) Focus op positieve in plaats van gewenste merkassociaties – Journal of Business Research
5) Lagere prijs of meer kwaliteit? – Journal of Business Research
6) Groene advertenties: inspelen op emoties – Journal of Business Research
7) De werking van op leeftijd gebaseerde marketingstimuli – Psychology & Marketing
Meten is weten
8) Het échte bereik van word-of-mouthmarketing – European Journal of Marketing
9) Marketing: hoe meet je de goede mix? – Marketing Science
Merkmanagement
10) Merkportfoliostrategie bepaald door concurrentie – European Journal of Marketing