SWOCC Selectie

2

SWOCC Selectie 2015

SWOCC Selectie 2 presenteert tien actuele wetenschappelijke artikelen. De meeste van deze artikelen beschrijven onderzoek naar reclamestrategieën, maar er wordt ook aandacht besteed aan merkmanagement en aan het meten van merkwaarde en reclame-effectiviteit.

INHOUD:

Woord van de redactie

Reclamestrategieën
1) Recept voor een goede sloganJournal of Business Research
2) Drie argumenten om te overtuigenJournal of Marketing
3) Parodie in reclame leidt niet altijd tot positieve effecten – Journal of Consumer Psychology
4) Focus op positieve in plaats van gewenste merkassociaties – Journal of Business Research
5) Lagere prijs of meer kwaliteit?Journal of Business Research
6) Groene advertenties: inspelen op emotiesJournal of Business Research
7) De werking van op leeftijd gebaseerde marketingstimuliPsychology & Marketing

Meten is weten
8) Het échte bereik van word-of-mouthmarketingEuropean Journal of Marketing
9) Marketing: hoe meet je de goede mix?Marketing Science

Merkmanagement
10) Merkportfoliostrategie bepaald door concurrentie European Journal of Marketing

Klik hieronder om deze publicatie te downloaden.

Downloaden