kennisbank item

Influencing for the better - maak kennis met Leonne Van de Ven

Publicatiedatum: 27 | 06 | 2023
Delen:

Leonne de VenLeonne van de Ven is een van de sprekers op ons event ‘Influencing for the better’. Zij is de drijvende kracht achter De Wolven, een PR- en communicatiebureau dat gespecialiseerd is in creatieve PR-campagnes en communicatiestrategieën. We hebben een paar vragen aan Leonne gesteld om al een voorproef van het onderwerp te krijgen.

 

Kan je alvast een tipje van de sluier oplichten over je presentatie? 

In mijn presentatie ga ik vooral in op de micro-influencers. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap door hen wordt uitgedragen en wat is het belang van de betrokkenheid van de achterban van de influencer? Ook ga ik in op de inzet van influencers als onderdeel van een totaal communicatiepakket. Hoe zorg je er voor dat het geen ‘one off’ is, maar onderdeel van je pr-of communicatieaanpak? 

Wat zijn volgens jou redenen om influencer marketing te verkiezen boven alternatieve communicatie strategieën?  

Wij zien influencer marketing altijd als onderdeel van een campagne of aanpak. De influencer is vanuit onze pr-gedachte een medium die je benut als kanaal. Daarnaast zien wij journalisten of mensen met een eigen platform steeds vaker ook als influencer.  

Wanneer zou je er juist niet voor kiezen om influencers in te zetten voor jouw merk of boodschap? 

Als er binnen je werkveld geen geschikte influencers zijn. Bijvoorbeeld in de zorg zijn nog weinig influencers met relevant bereik of volgers. Dan is het belangrijk om ook naar andere manieren te zoeken in je marketingmix. 

Hoe vind je de juiste influencer voor jouw campagne, boodschap of merk?  

Er zijn verschillende opties: je kan samenwerken met managementbureaus, maar ook zelf actief zoeken op de socials. 

Welke trends zie je op dit moment die een grote impact (gaan) hebben op marketingcommunicatie in de toekomst? 

Ik zie een steeds betere integratie van pr en marketing: zeker op gebied van maatschappelijke en duurzaamheidscommunicatie. Daar waar inhoud een grote rol speelt en het inspelen op intrinsieke behoeftes van de ontvanger met betrekking tot informatie en kennis. Daarnaast is de combinatie van online marketing met pr een belangrijke ontwikkeling in het vak. En tot slot zie ik een steeds grotere rol voor data weggelegd.  

 

Wil je weten hoe je influencers effectief kunt inzetten in campagnes? Meld je hier aan voor de SWOCC-bijeenkomst: Influencing for the better.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.