Evenement

SWOCC presenteert: Influencing for the better

Publicatiedatum: 30 | 05 | 2023
Delen:
  • Datum:13 July 2023
  • Tijd:14:00 - 17:30
  • Locatie:CREA
    Nieuwe Achtergracht 170
    1018 WV Amsterdam

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

Tijdens dit evenement op donderdag 13 juli 2023 lanceren we de nieuwste SWOCC-publicatie ‘Influencing for the better’. In de gebundelde publicatie bespreken Annemarie Nanne (Universiteit Tilburg) en haar collega’s hoe Influencers consumentengedrag positief kunnen beïnvloeden en hoe NGO’s, overheidsinstellingen en commerciële bedrijven van deze kennis kunnen profiteren. 

Naast Annemarie zijn er verschillende praktijksprekers die deze middag hun expertise delen over de samenwerking met influencers. De middag eindigt met de gelegenheid om te netwerken en kennis uit te wisselen.

Voor wie is deze bijeenkomst? 
De bijeenkomst is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met het inzetten van influencers om (gezond) consumentengedrag te promoten of de aandacht aan jouw merk te vergroten. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk dinsdag 11 juli.

Aanmelden als begunstiger?
Zien we jou bij ons SWOCC-event: ‘Influencing for the better’ op donderdag 13 juli 2023? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan.

Programma

14.00 – 14.30 uur Inloop

14.30 – 14.35 uur Welkom door Lotte Willemsen (Directeur SWOCC)

14.35 – 15.05 uur Annemarie NanneUniversiteit Tilburg
Annemarie Nanne trapt de middag af met de belangrijkste bevindingen uit SWOCC-publicatie 88 ‘Influencing for the better – influencers als gezondheidsambassadeurs’. Influencercontent is niet alleen interessant voor commerciële promotie, maar kan ook worden ingezet om gezond gedrag te stimuleren. Deze publicatie biedt inzicht in de effecten van gezondheidspromotie door influencers, met de nadruk op gezonde voeding, beweging en seksuele gezondheid. Recente wetenschappelijke inzichten en ervaringen van organisaties zijn vertaald in concrete aanbevelingen voor communicatieprofessionals in profit– en non-profitsectoren, die overwegen om influencercontent op te nemen in hun marketingstrategie. 

15.05 – 15.30 uur Kitty van WijkVoedingscentrum
Kitty van Wijk laat zien hoe het Voedingscentrum influencers heeft ingezet om gezond en duurzaam eten onder de aandacht te brengen. Waarom heeft het Voedingscentrum gekozen voor influencers en met welke verwachtingen? Welk communicatiedoelstellingen zijn realistisch bij een complex onderwerp als voeding? Welke influencers selecteer je? Hoe kan je invloed uitoefenen op de uitingen die ze gaan maken en welke ruimte kan je geven? Aan de hand van concrete campagnes gaat Kitty in op de succesfactoren en de learnings die het Voedingscentrum heeft opgedaan bij het inzetten van influencers voor hun merk. 

15.30 – 15.50 uur Pauze

15.50 – 16.15 uur Leonne Van de Ven – De Wolven
De Wolven werkt samen binnen campagnes met social media micro-influencers op het gebied van verschillende maatschappelijke thema’s. Bekende of vaak ook minder bekende YouTubers, Instagrammers en TikTokkers hebben een intensieve band met hun volgers en worden als betrouwbaar gezien vanwege hun affiniteit met het onderwerp waarover ze communiceren. Leonne de Ven gaat in op de vraag hoe je de juiste influencer vindt die jouw boodschap op een originele manier communiceert. Hoe werk je met deze influencer samen en wat voegt deze samenwerking toe aan de campagne, het thema of branding van een merk of organisatie. 

16.15 – 16.40 uur Norbert MiraniIndependent Advisor
Norbert Mirani gaat in op het vraagstuk hoe influencers gevalideerd aan merken gekoppeld kunnen worden. Het antwoord wordt gegeven aan de hand van de Influencer Brand Radar. Een wetenschappelijk model en positioneringsmethode die is gebaseerd op merkpersoonlijkheid en merken en influencers op basis van tientallen persoonlijkheidskenmerken koppelt. Hiernaast staat Norbert stil bij de wijze waarop onze hersenen informatie en content op meerdere niveaus verwerken en de positie van influencers hierin. Ook de opkomst van influencers en de verwachting over budgetallocatie binnen de marketingmix komt aan bod. 

16.40 uur – Netwerkborrel

 

 

Ben je student/docent?
Wij hebben een beperkt aantal plekken voor studenten en docenten, mail naar info@swocc.nl.

Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@swocc.nl.

Sprekers

    Annemarie NanneUniversiteit Tilburg

 

    Kitty van WijkVoedingscentrum

 

Leonne de Ven    Leonne Van de Ven – De Wolven

 

   Norbert MiraniIndependent Advisor

 

Locatie

CREA
Nieuwe Achtergracht 170
1018 WV Amsterdam

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.