kennisbank item

Offshoring: merken die hun ziel verkopen

Publicatiedatum: 01 | 11 | 2019
Delen:

Offshoring is voor bedrijven in geïndustrialiseerde landen een gangbare handelspraktijk geworden. Toch kan offshoring af en toe best een issue zijn. Waar Amerika onder leiding van Donald Trump nu een sterke “America First” politiek voert, heeft ditzelfde land ooit zelf “Made in China” geïnitieerd.

Consumentenuitsluitingen
Merken die hun ziel verkopen focust zich op de consument en haar ervaringen met offshoring van duurzame goederen. Wat blijkt? Consumenten voelen zich snel buitengesloten of achtergesteld door offshoring. De consument ziet in offshoring door merken eigenlijk drie oorzaken: zakelijke hebzucht en een opportunistische consument, merkvereffening en patriotisme of nationalisme.

Eigen merkwaarden
Als bedrijf dien je uiteindelijk altijd je eigen merkwaarden in je achterhoofd te houden. Zelfs al voordat je de keuze maakt om tot offshoring over te gaan. Als merk dien je immers zuinig te zijn op je merkwaarden!

Hier lees je meer over ‘Merken die hun ziel verkopen’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.