kennisbank item

MVO vaak ook een strategische keuze

Publicatiedatum: 01 | 08 | 2019
Delen:

Tegenwoordig ontkom je er als merk niet aan om duidelijk te maken wat jij bijdraagt aan de maatschappij – ook wel het doen aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Vaak wordt het gezien als slechts een maatschappelijk keuze, maar het heeft ook zeker gevolgen voor de financiële prestaties van een merk.

Commerciële merkwaarde
‘Strategische inzet MVO voor het optimaliseren van brand equity’ wordt er daarom gekeken naar het effect van verschillende vormen van MVO op de Brand Equity (BE) – de commerciële merkwaarde. Waarbij er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende typen MVO-activiteiten.

De impact van MVO
Bij het inzetten van bepaalde MVO-activiteiten is een strategische keuze zeer belangrijk. Je moet je realiseren dat er verschillende typen MVO zijn die niet allemaal dezelfde uitwerking hebben op je merk. De impact van MVO is bijvoorbeeld afhankelijk van het kwaliteitsimago van je merk.

Hier lees je meer over Strategische inzet MVO voor het optimaliseren van brand equity’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.