Blog uit de wetenschap

Het succes van B2B-samenwerkingen hangt af van de communicatie

Mary Hoogerbrugge

Communicatie_B2B

Het lijkt erop dat Apple weer een nieuwe B2B-samenwerking aangaat, dit keer met Hewlett Packard Enterprise (HPE). Om deze samenwerking te laten slagen, is communicatie essentieel. Communicatie maakt of breekt B2B-samenwerkingen. Zo blijkt de tevredenheid over de B2B-samenwerking af te nemen wanneer er te veel contactmomenten plaats vinden, met mogelijke ontbinding tot gevolg. Maar hoe kan je via communicatie de tevredenheid over de samenwerking dan wel positief beïnvloeden? 

Een succesvolle B2B-samenwerking door de juiste communicatie’ bespreekt hoe je verschillende communicatievormen strategisch inzet om je B2B-relaties te optimaliseren.

Communicatiestrategie
Het communicatieproces bestaat uit verschillende ‘dimensies’ die ieder baat hebben bij een specifieke aanpak. Zo kun je voor het delen van rationele informatie het beste digitale communicatie gebruiken. Terwijl voor feedback persoonlijke communicatie juist verstandiger is. Voorkom dat je inefficiënt overkomt door het aantal contactmomenten met de andere partij en het aantal deelnemers aan de interactie beperkt te houden.

Hier leest u meer achtergronden en uitgebreidere conclusies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*

Voor u verder gaat even bewijzen dat u mens bent.

Typ de eerste drie letters van het alfabet (anti-spam)