kennisbank item

Een sterk merk: de wisselwerking tussen het verleden, heden en de toekomst

Publicatiedatum: 31 | 03 | 2020
Delen:

In een wereld met steeds nieuwe opkomende merken die de bestaande orde uitdagen is het belangrijk te weten waar je staat als gevestigd merk. Dit kan met behulp van brand heritage – vertegenwoordiging van je merk in het verleden, heden en de toekomst. Het in kaart brengen van je merkverleden maakt het mogelijk om de juiste strategische keuzes te maken.

Drie dimensies
Uit ‘De strategische waarde van brand heritage blijkt dat begrip over hoe brand heritage is opgebouwd, helpt bij het vinden van het juiste evenwicht tussen verandering en continuïteit. Brand heritage gaat niet alleen om de nostalgie die je merk oproept of de authenticiteit die je merk bezit – het gaat om de impact van je merkverleden op de gevoelens bij de klant. Brand heritage bestaat uit drie dimensies: stabiliteit, levensduur en aanpassingsvermogen.

Versterken van jouw brand heritage
Het is belangrijk om als gevestigd merk te weten hoe jouw brand heritage kan worden versterkt. Als merk kan je focussen op één van de drie dimensies. Merken die veel innovaties hebben gedaan kunnen in hun brand heritage bijvoorbeeld de nadruk leggen op hun levensduur en de rode draad binnen hun merk. Terwijl voor merken die te maken hebben met dreigende omstandigheden het juist weer verstandig is om te kijken naar de stabiliteit van het merk. Zo wordt het uiteindelijk mogelijk om in te spelen op de toekomst van je merk door strategische keuzes te maken op basis van je kennis uit het verleden.

Lees meer over ‘De strategische waarde van brand heritage.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie