Voorheen werden de bricks van een fysieke winkel gezien als een vervanging of concurrerende kracht van de clicks van een webshop. Toch maken retailers steeds vaker gebruik van zowel offline als online verkoopkanalen. Zo ook Coolblue, die steeds meer fysieke winkels openen als aanvulling op hun webshop. Deze winkels zorgen ervoor dat ze een waardevolle toevoeging kunnen doen, wat op de website niet kan. Is dit voor elke webshop een juiste keuze?
Toegevoegde waarde
‘Goed winkelpersoneel versterkt de waardering van je webshop’ onderzoekt of ervaringen in het ene kanaal doorvertaald kunnen worden naar ervaringen in een ander kanaal. Specifieker: heeft de serviceverlening door het winkelpersoneel invloed op de waardering van de webshop? Fysieke winkels hebben daadwerkelijk een toevoegende functie in plaats van een plaatsvervangende functie. De servicebeleving in de fysieke winkel wordt geprojecteerd op de webshop.
Geschikt personeel
Competent en vriendelijk personeel is dus van essentieel belang in een fysieke winkel. Dit draagt immers bij aan de waardering van de webshop bij de consument. Offline winkels zijn dus complementair aan webshops. Als manager in een multichannel retailomgeving is het dus verstandig om te investeren in de vaardigheden van je personeel.
Hier lees je meer over ‘Goed winkelpersoneel versterkt de waardering van je webshop’.