kennisbank item

Beroemdheden als Creative Director

Publicatiedatum: 07 | 04 | 2020
Delen:

Beroemdheden worden nog altijd veel ingezet om merken te bouwen. Steeds vaker gaat het om meer dan een verschijning in de reclame en zijn ze bijvoorbeeld betrokken bij het ontwerpen van het product. Beroemdheden worden steeds vaker in dienst genomen als Creative Director, zoals Jay Z voor Puma of Pharrell Williams voor American Express Platinum Card. Maar hoe goed werkt dat?

Effectiviteit van een beroemdheid
Uit ‘Als Creative Director werkt je celebrity nog harder voor je merk’ blijkt dat de attitude jegens de reclame positiever is wanneer een celebrity de rol van Creative Director vervult. Dit effect blijkt nog sterker als het product aansluit bij de gepercipieerde expertise van de beroemdheid. Toch blijkt dat enkel gebruik te maken van de titel Creative Director niet voldoende is om effectief te zijn. Het expliciet benoemen van de verantwoordelijkheid in de rol van Creative Director is essentieel voor het verhogen van de waardering voor de reclame.

Startend? Wees voorzichtig!
Wees wel voorzichtig als je merk (nog) niet erg bekend is. Het inzetten van een beroemdheid als Creative Director is met name geschikt voor merken met een gevestigde naam. Deze merken beschikken over meer algemeen bekende karakteristieken, wat leidt tot minder scepticisme ten opzichte van de reclame.

Hier lees je meer over ‘Als Creative Director werkt je celebrity nog harder voor je merk’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.