Publicaties

77

Automated 1-2-1 Communication

Theo Araujo & Ward van Zoonen & Claartje ter Hoeven

SWOCC publicatie 77_chatbots

De overgang naar een digitale communicatieomgeving heeft de afgelopen tientallen jaren de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren drastisch veranderd. SWOCC publicatie 77 ‘Automated 1-2-1 Communication’ laat zien hoe merken strategisch gebruik kunnen maken van de conversational agents – zoals chatbots en virtuele assistenten. Het biedt communicatieprofessionals hulp bij de implementatie van geautomatiseerde 1-op-1 communicatie. 

Uniek aan het onderzoek is dat de bevindingen van eerder wetenschappelijk onderzoek over dit onderwerp zijn gecombineerd met de ervaringen van managers en developers die voor Nederlandse organisaties werken en de inzichten van consumenten. Aan de hand van deze bevindingen worden in de publicatie de volgende vragen beantwoord: Welke kansen liggen er voor de organisatie met geautomatiseerde 1-op-1 communicatie? Welke impact heeft de implementatie van geautomatiseerde 1-op-1 communicatie op medewerkers en de organisatie? Welke overwegingen zijn van belang bij de implementatie van geautomatiseerde 1-op-1 communicatie? Hoe ervaren consumenten geautomatiseerde 1-op-1 communicatie? 

De publicatie wordt afgesloten met een handige checklist om communicatieprofessionals te ondersteunen.

Alleen voor begunstigers