kennisbank item

All you need is brand love ❤️

Publicatiedatum: 11 | 10 | 2019
Delen:

Organisaties streven steeds vaker, niet alleen naar een goed imago of een goede reputatie, maar ook naar merkliefde. Liefdesrelaties kennen verschillende vormen: de ene liefde is de andere niet. Dat geldt ook voor merkliefde. Wat is merkliefde nu eigenlijk precies en waarom is het voor jouw organisatie belangrijk om het ontstaan van merkliefde te begrijpen?

Merkliefde
‘All you need is brand love’ definieert merkliefde als: een intensieve emotionele connectie – gekenmerkt door passie, vertrouwen en toewijding – die zich kan voordoen bij de eerste ontmoeting tussen consumenten en merken, maar zich ook in de loop van de tijd kan ontwikkelen op basis van fijne ervaringen en een gedeelde geschiedenis.

Creëren van merkliefde
Het is belangrijk om als merk te weten van welk type liefdesrelatie er sprake is. Binnen merkliefde zijn er namelijk drie verschillende vormen te onderscheiden: love marriage, experience-based relationship en arranged marriage. Deze type liefdesrelaties ontwikkelen zich ieder op verschillende manieren. Het is dus belangrijk om te weten van welk type er sprake is bij jouw merk en te bepalen welke passende strategie je wil volgen om merkliefde te creëren.

Hier lees je meer over ‘All you need is brand love’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.