Evenement

SWOCC-workshop: de waarde van merkmanagement-modellen

Publicatiedatum: 14 | 04 | 2022
Delen:
  • Datum:02 juni 2022
  • Tijd:15:00 - 17:00 uur

Wegens groot succes organiseert SWOCC op donderdag 2 juni een tweede workshop over merkmanagementmodellen. Deze keer onderzoeken we hoe de modellen uit het SWOCC modellenboek kunnen helpen om jullie eigen vraagstukken over merken te analyseren. Kunnen ze ons inzicht verscherpen in onze eigen merken en hoe passen we deze wetenschappelijke kennis toe in de praktijk?  

Onlangs lanceerde SWOCC ‘Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie. Piet Hein Coebergh, auteur van dit modellenboek, gaat tijdens de workshop in op de waarde van wetenschappelijke modellen voor de praktijk: wat is het belang hiervan en in welke vorm kunnen modellen hieraan bijdragen? En wat weten we eigenlijk van merkmanagement modellen? Om zeker te zijn dat de workshop relevant is voor jullie werk, zal Piet Hein ingaan op praktische cases die deelnemers aandragen. Wanneer je dus met de handen in het haar zit met je merk, breng dan de case in. Piet Hein analyseert situatie aan de hand van één of meerdere modellen en gaat met jou en andere deelnemers in gesprek om te leren van deze situaties. 

Tijdens deze workshop gaan we uiteraard ook in op de vragen die leven onder onze begunstigers over dit thema. Waarom zou je merkmanagementmodellen inzetten in jouw organisatie? Waar loop je tegenaan in jouw organisatie bij de toepassing van theorie in de praktijk? En waar dien je rekening mee te houden bij de toepassing van merkmodellen?

Voor wie is deze workshop?
Deze online workshop is exclusief toegankelijk voor begunstigers van SWOCC. De workshop is interessant voor marketing en communicatieprofessionals die zich bezighouden met merkmanagement in de breedste zin van het woord. Tijdens de workshop is er ruimte voor specifieke uitdagingen bij het gebruik van modellen.

Het modellenboek
In november 2020 lanceerde SWOCC een vernieuwde versie van het Modellenboek, Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie en de bijbehorende Modellenbank. Het bevat een selectie van 50 merkmanagement modellen op het gebied van positioneren, segmenteren, communiceren, besturen en evalueren van het merk. Iedere modelbeschrijving gaat uit van een specifieke uitdaging voor de merkmanager waarvoor het model een oplossing biedt. Tijdens deze workshop gaan we in op het gebruik van modellen in het algemeen. Interesse in het Modellenboek? Het boek is te bestellen voor zowel begunstigers (met korting) als niet-begunstigers. 

Zien we jou bij de workshop op 2 juni? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan. Let op: de workshop is exclusief toegankelijk voor begunstigers.

Programma

Donderdag 2 juni 2022

15:00 – 15:30 uur Inloop

15:30 – 17:00 uur Workshop

Sprekers

Dr. Mr. Piet Hein Coebergh MBA is lector Public Relations & Transparantie aan Hogeschool Leiden, docent PR aan de Erasmus Universiteit en consultant bij Lewin associates. Piet Hein is auteur van Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie.
 

Dr. Joost Verhoeven, bestuurslid van SWOCC en Assistant Professor aan de Universiteit Tilburg, afdeling Communication en Cognition, is tijdens de workshop aanwezig als moderator. 

Locatie

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.