Evenement

SWOCC workshop contentmarketing en social media

Publicatiedatum: 25 | 03 | 2019
Delen:
    Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

     

    Bij het verspreiden van je merkboodschap zijn de juiste communicatiemiddelen essentieel. Het wordt steeds moeilijker om op te vallen tussen de vele social media berichten en campagnes. Wist je bijvoorbeeld dat slechts 2% van de content erin slaagt om op de social media van jouw consumenten te verschijnen? Een manier om op te vallen, is door in te haken op de actualiteit. Of door aan te haken op de cultuur van jouw consumenten. Hoe je dat doet, leer je tijdens de workshop contentmarketing.

    Tijdens de SWOCC workshop zal dieper in worden gegaan op hoe merken op natuurlijke wijze kunnen inhaken op de gesprekken die mensen voeren op sociale media en de effecten hiervan (zoals real-time marketing en contentmarketing). Wat is de impact van een inhaker en hoe meet je dat? Welke elementen in een boodschap zorgen ervoor dat deze wordt gedeeld op social media? En hoe speel je in op de cultuur die leeft binnen jouw doelgroep?

    Inhaken op social media
    Lotte Willemsen – lector Communication in the Networked Society aan de Hogeschool Rotterdam – trapt de workshop af. Zij zal vanuit de wetenschap vertellen over inhakers op social media en hoe je het algoritme kan verslaan. Daarnaast deelt zij haar kersverse bevindingen over inhaken op Instagram. De theorie zal vervolgens worden aangevuld met inzichten en ervaringen uit de praktijk.

    De Speld & Appie Today
    Jerome Kuijken – head of branded content, de Speld – presenteert de praktijkcase van het satirisch medium. Hij zal dieper ingaan op contentmarketing en hoe de Speld ervoor zorgt dat ze in 2020 nog bestaan. Esther Brouwer – managing partner, TBWA\NEBOKO – gaat in op de lange termijn beweging van contentmarketing. Zij presenteert de prijswinnende case van Appie Today – de sociale zender van Albert Heijn. Hoe zorg je ervoor dat je als merk relevant bent op social? Hoe haak je in op de cultuur van jouw doelgroep?

    Ruimte voor individuele vragen
    Als publiek word je uitgenodigd om voor aanvang van de workshop individuele en/of actuele vragen en uitdagingen in te zenden. De workshop sluiten we namelijk af door ruim de tijd te nemen om aan verschillende discussietafels deze individuele vragen te bespreken.

    Wil je hierbij zijn? Geef je dan snel op, want er zijn slechts 25 plekken beschikbaar.

     

    Lees je hier alvast in over contentmarketing en de beste social media inhakers.

    LET OP: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers.
    *Vanwege de kleinschaligheid en voor het slagen van het evenement, kan er per begunstiger helaas slechts 1 persoon deelnemen.

     

    Sprekers

    Lotte Willemsen 
    Hogeschool Rotterdam

    Jerome Kuijken
    De Speld

    Esther Brouwer
    TBWANEBOKO

    Locatie

    Log in om je in te schrijven

    Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie