- Datum:25 September 2018
- Tijd:12.30 - 17.00 uur
- Locatie:De Balie, Kleine-Gartmanplantsoen, Amsterdam
Dinsdag 25 september 2018 vindt het achtste SWOCC Symposium plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het publiek meegenomen in actueel wetenschappelijk onderzoek, gepresenteerd door vooraanstaande academici. Een greep uit de onderwerpen van dit jaar: chatbots, crisiscommunicatie, realtime marketing op social media, virtual reality, duurzaamheid, free trials en online diensten, aanzetten tot gewenst consumentengedrag.
Waar staan we in contentmarketing en hoe brengen we het vak een stap verder? Wat zijn de oorzaken van consumenteninertie en hoe kan je deze verhelpen? Inhaken op social media, hoe doe je dat? Hoe kan je als merk een virtual reality strategie realiseren? Kan je een relatie opbouwen met een chatbot? Welke communicatiestrategie is het meest effectief in het aanzetten tot gewenst consumentengedrag? Hoe kwam het Werkproces Crisiscommunicatie uit de verf tijdens de terreuraanslagen in Brussel? Engaging storytelling in VR: how to bring your customers closer to your brand?Wat is duurzaamheidsintelligentie en hoe kan dit binnen en door een organisatie ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen? Wat zijn de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten?
Tijdens het SWOCC Symposium – de jaarlijkse wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk – is er ruim aandacht voor vooruitstrevend onderzoek.
In acht bondige presentaties vertellen talentvolle en vooraanstaande academici over de belangrijkste bevindingen uit recent onderzoek. De nadruk ligt op het vertalen van de kennis naar learnings voor de praktijk. Eén van de presentaties wordt verzorgd door de winnaar van de SWOCC Scriptieprijs 2018, welke tijdens het Symposium wordt uitgereikt.
De bijeenkomst is exclusief toegankelijk voor begunstigers van SWOCC.
Programma
12.30 Ontvangst
13.00 Aanvang programma
16.45 Borrel
Sprekers
- Ed Peelen (Universiteit van Amsterdam) – Waar staan we in contentmarketing en hoe brengen we het vak een stap verder?
- Marjolijn Antheunis (Universiteit Tilburg) – Kan je een relatie opbouwen met een chatbot?
- Lotte Willemsen (Hogeschool Rotterdam) – Inhaken op social media, hoe doe je dat?
- Hugo Marynissen (Antwerp management school) – Hoe kwam het Werkproces Crisiscommunicatie uit de verf tijdens de terreuraanslagen in Brussel?
- Marijke van Putten (Universiteit Leiden) – Wat zijn de oorzaken van consumenteninertie en hoe kan je deze verhelpen?
- Saar Mollen (Universiteit van Amsterdam) – Wat is de rol van sociale normen in consumentengedrag en hoe kan je dit inzetten in communicatie?
- Miruna Doicaru (Breda University of Applied Sciences) – Engaging storytelling in VR: how to bring your customers closer to your brand?
- Frans Melissen (Breda University of Applied Sciences) – Wat is duurzaamheidsintelligentie en hoe kan dit binnen en door een organisatie ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen?
- Ben van Hamersveld (Winnaar SWOCC Scriptieprijs) – Wat zijn de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten?