Evenement

SWOCC presenteert: Sportsponsoring

Publicatiedatum: 31 | 01 | 2024
Delen:
  • Datum:11 April 2024
  • Tijd:14:00 - 18:00
  • Locatie:Universiteitsbibliotheek Universiteit van Amsterdam, Doelenzaal, Singel 425, 1012 WP Amsterdam

Met de Olympische Spelen in Parijs en het EK Voetbal in Berlijn in het vooruitzicht belooft 2024 een mooi sportjaar te worden. En dan hebben we het nog niet eens over het nieuwe Formule 1-seizoen, alle Grand Slam-tennistoernooien en de Tour de France. Hoe kan je als communicatieprofessional inhaken op al deze sportevenementen? Sponsoruitingen zien we dagelijks om ons heen; bewust en onbewust, maar aan welke knoppen moet je draaien om effectief te zijn? Tijdens dit inspirerende SWOCC-event op donderdag 11 april 2024 word je bijgepraat over de nieuwste inzichten op het gebied van sportsponsoring, het thema van de meest recente SWOCC Selectie Special. Schrijf je nu alvast in voor deze kennisrijke middag! 

VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST? 

Deze bijeenkomst is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over hoe je sportsponsoring effectief kan inzetten in je marketingstrategie. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk zondag 7 april. Let op: het aantal deelnemers voor dit SWOCC evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.

AANMELDEN ALS BEGUNSTIGER

Zien we jou op 11 april bij ons SWOCC-event: ‘Sportsponsoring’? Log dan in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan.

Geen begunstiger?

We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.

Programma

14:00 – 14:30 Inloop

14.30 – 15.00 Welkom door Tijs Timmerman (Hogeschool Utrecht; The Brand Faculty) 

Tijs is gast eindredacteur van de SWOCC Selectie Special over Sponsoring. Tijs gaat in op de belangrijkste learnings uit deze verzamelbundel van de SWOCC Selectie.

15.00 – 15.30 Merel Walraven (Lecturer Universiteit van Amsterdam) 

Commerciële en maatschappelijke impact van sportsponsoring

De populariteit van sportsponsoring als marketingcommunicatie instrument blijft onverminderd hoog, gedreven door de niet aflatende aantrekkingskracht van live sport en de hoge betrokkenheid van de sport fan. Echter, ontwikkelingen in de digitale wereld, alsmede veranderingen in verwachtingen en gedrag van de sportconsument hebben direct invloed op de uitingsvormen, de waardering en de effectiviteit van sponsoractiviteiten. Merel Walraven (mede auteur van het boek ‘Sportsponsoring’) geeft ons deze middag een inkijkje in de commerciële en maatschappelijke impact van sportsponsoring.  

15.30 – 15.45 PAUZE  

15.45 – 16.15 Mascha van Werven (Chief Commercial Officer NOC*NSF) en
Maarten Hoffer (Chief Commercial Officer Nederlandse Basketball Bond) 

Als je als sportkoepel de ambitie uitspreekt om van Nederland het meest sportieve land ter wereld te maken, dan heb je wel een klus te klaren. Dit kun je niet alleen. Voor NOC*NSF wordt daarom samenwerken met het bedrijfsleven steeds belangrijker. Om Nederlandse topmerken te verleiden om zich aan te sluiten bij TeamNL, is het van belang om van TeamNL een merk te maken waar Nederland trots op is. Mascha van Werven en Maarten Hoffer nemen je mee in de ontwikkeling van deze propositie, de samenwerking hierin met 28 sportbonden en de resultaten tot nu toe.  

16.15 – 16.45 Mark Versteegen (Directeur Sponsoring KPN) en
Erik Ruts (Sponsorbrein)

KPN zet sinds jaren vol in op sponsoring. Maar heeft dat zin voor het meest bekende telecom merk in Nederland met roots tot in de vorige eeuw? Wat doet dat voor je merk al die logo’s op borden om het veld en achter spelers? Hoe werkt dat? En als het werkt hoe werkt dan de meer subtiele maatschappelijke sponsoring van hun ‘Mooiste contact Fonds’ waar alle logoheisa ontbreekt? Kortom de vraag is gerechtvaardigd: waarom zet KPN in op sponsoring en wat doet dat voor hun merk? Erik Ruts (Sponsorbrein) gaat aan de hand van merkonderzoek van KPN in op de werking naar buiten toe. Mark Versteegen (KPN) gaat in op hoe het werkt voor de marketingcommunicatiemix, oftewel de werking van sponsoring naar alle andere marketingcommunicatie-inspanningen

16:45 – 17:00 Afsluiting 

17.00 – 18.00 Borrel 

 

Sprekers

Tijs Timmerman Tijs Timmerman – Hogeschool Utrecht; The Brand Faculty

 

Merel Walraven Merel Walraven – Lecturer Universiteit van Amsterdam

 

Maarten Hoffer Maarten Hoffer – Chief Commercial Officer Nederlandse Basketball Bond

 

Mascha van Werven Mascha van Werven – Chief Commercial Officer NOC*NSF

 

Mark Versteegen Mark Versteegen – Directeur Sponsoring KPN

 

Erik Ruts Erik Ruts – Sponsorbrein

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.