- Datum:09 July 2024
- Tijd:14:00 - 18:00
- Locatie:C10.20 (Gebouw C), Roeterseilandcampus, Universiteit van Amsterdam, Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees de terugblik van het event hier.
Hoe breid je je merkextensies uit? En hoe bouw je aan een succesvol merkportfolio? Krijg antwoord op deze vragen tijdens een interactieve SWOCC sessie over merkportfolio strategieën en merkextensies.
Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet je de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd? Welke dilemma’s en vragen komen kijken bij merkportfoliomanagement en welke oplossingen kunnen hierbij hulp bieden?
Dit zijn vragen die onder andere aan bod komen in de interactieve SWOCC sessie op dinsdag 9 juli 2024 gegeven door Onno Maathuis (De Positioneerders) samen met gastsprekers uit de praktijk. Het event sluiten we af door ruim de tijd te nemen om in verschillende discussie-tafels jullie individuele situaties en uitdagingen te bespreken.
VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST?
Deze sessie is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over hoe je een succesvol merkportfolio opbouwt. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 8 juli.
Let op: het aantal deelnemers voor dit evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.
Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.
Programma
14:00 – 14:30 Inloop
14.30 Welkom door Dr Onno Maathuis (Merkspecialist – De Positioneerders)
Merkportfolio inzichten vanuit wetenschappelijk perspectief
Onno (gast eindredacteur van de SWOCC Selectie Special over merkportfolio strategieën) zal de sessie inleiden en de nieuwste inzichten delen uit de SWOCC Selectie. Maakt een portfolio van merken je organisatie aantrekkelijker of kun je beter focussen op een sterk merk? Welk effect heeft portfoliobeleid op je employer brand? Hoe succesvol zijn merkextensies in het versterken van je merk? En hoe helpt design daarbij? En tenslotte: zijn merkextensies even toepasbaar in servicemarkten als in productmarkten? Onno vat inzichten samen van recente wetenschappelijke onderzoeken naar merkportfoliostrategieën en merkextensies in verschillende markten.
Paul Heere (Interim Marketing- en Communicatiemanager – Limetree Business Refreshment)
Merkportfolio: verschil moet er zijn, maar samenhang ook
Conclusion is uitgegroeid tot een van de grootste IT-ondernemingen in Nederland, maar ondanks dit succes bleef de merkbekendheid van het moedermerk en de losse merken achter. Klanten waarderen het ecosysteem van ruim 30 expertbedrijven die gezamenlijk full-service IT-dienstverlening bieden, maar verwachten ook herkenbaarheid en consistentie. Tijdens zijn presentatie deelt Paul Heere zijn ervaringen en inzichten over hoe Conclusion haar merkportfolio strategisch heeft herzien om klanten een consistente en herkenbare ervaring te bieden.
Gwen Obels (Sr Marketingcommunicatie Adviseur – De Volksbank)
Hoe versterk je als moedermerk je merken?
De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen en is in 2020 als merk geïntroduceerd. De Volksbank werkt vanuit een 4 +1-multimerk strategie, waarbij de Volksbank een drijvende kracht is, achter en voor de verschillende bankmerken. Gwen laat zien hoe je als moederbedrijf je merken kan versterken en hoe dit ook andersom werkt. Hoe kan je de krachten optimaal bundelen en zorg je ervoor dat het geheel meer waard wordt dan de som der delen?
17:00 – 18:00 Borrel
Locatie
C10.20 (Gebouw C), Roeterseilandcampus, Universiteit van Amsterdam, Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam