- Datum:15 December 2022
- Tijd:14.00 - 17.30 uur
- Locatie:CREA
Nieuwe Achtergracht 170
1018 WV Amsterdam
Tijdens dit SWOCC-evenement wordt onze nieuwste publicatie 86 ‘Internal branding’ gepresenteerd. In deze publicatie geeft Joost Verhoeven inzicht in de effectiviteit en werking van merkbeleid, gericht op (1) de realisatie van alignement tussen organisatie/medewerkers en merk en (2) de activatie van merkambassadeurs onder organisatieleden.
Naast Joost zijn er verschillende praktijksprekers die deze middag hun expertise delen over bedrijfscultuur, employer branding en organisatiestructuur. De middag eindigt met een paneldiscussie waarin sprekers in discussie gaan met het publiek.
Voor wie is deze bijeenkomst?
De bijeenkomst is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met de relatie tussen organisatie en medewerker. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 12 december.
Programma
14:00 – 14:30 uur – Inloop
14.30 – Welkom door Lotte Willemsen (Directeur SWOCC)
14.35 – 15.05 uur Joost Verhoeven (Universiteit Tilburg) – Internal Branding vanuit een wetenschappelijk perspectief
Joost Verhoeven trapt de middag af met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie Medewerkers als merkdragers. Hij gaat in op de twee vragen die centraal staan in deze publicatie: ‘Hoe raken medewerkers betrokken bij het merk?’ En ‘Hoe kan je medewerkers activeren?’.
15.05 – 15.25 uur Wendy Eelsing (De Volksbank)
Midden in de Corona pandemie rolde de Volksbank haar nieuwe strategie uit. De Volksbank wil bankieren met de menselijke maat. Onderdeel van dat vijfjarenplan was een hele nieuwe, agile manier van werken en een organisatiestructuur die daarbij past. Hoe bereik je ruim 3.000 collega’s op afstand, informeer je ze en maak je ze enthousiast voor de vernieuwde strategie. En welke rol speelt ritme en balans hierbij. Het communicatieteam van de Volksbank greep deze uitdaging.
15.25 – 15.45 uur Geeske te Gussinklo (Daders) – Hoe kan je een eigenaarschapscultuur creëren?
Waar kan je een eigenaarschapscultuur aan herkennen? En wat kan je als organisatie en leidinggevende doen om een eigenaarschapscultuur te creëren? En waarom zou je dit willen? Antwoorden en praktische handvatten komen aan bod tijdens dit programma.
15.45 uur Pauze
16.05 – 16.25 uur Bea Aarnoutse (Proof) – Employee alignment & employer branding
Organisaties van de toekomst zijn die organisaties die zich weten aan te passen aan een veranderende context. Om hiertoe in staat te zijn, zetten zij daarbij hun medewerkers op één. Want veranderingen zijn alleen succesvol als medewerkers geïnformeerd, gemotiveerd en geëquipeerd zijn. Weten, willen en kunnen dus. En dat begint bij een duidelijke, realistische belofte, bij communicatie en bij leiderschap.
16.25 – 16.45 uur Marc van Eck (New Growth Strategies) – Medewerkers als bron voor winst en verlies in de markt
Medewerkers maken in toenemende mate de merkbeleving waar richting klanten. Juist als de producten en diensten steeds meer op elkaar gaan lijken, kan de merkservice en -beleving het verschil maken. Hierdoor neemt de strategische waarde van Internal Branding alleen maar toe en is het definitief een must have in plaats van een nice to have.
16.45 – 17.05 Paneldiscussie
Aan de hand van een aantal prikkelende stellingen gaan de sprekers in op de meerwaarde en uitdagingen van Internal Branding en geven zij antwoord op de vragen vanuit het publiek. De discussie zal worden geleid door Joost Verhoeven (auteur SWOCC-publicatie Medewerkers als Merkdragers).
17:05 uur – Borrel
Aanmelden als begunstiger?
Zien we jou bij ons SWOCC-event: Medewerkers als Merkdragers op donderdag 15 december 2022? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan.
Bekijken als student/docent?
Studenten/docenten vanuit bibliotheek.swocc.nl kunnen de opname van het evenement terugkijken.
Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@swocc.nl.
Locatie
CREA
Nieuwe Achtergracht 170
1018 WV Amsterdam