- Datum:11 October 2016
- Tijd:13.00 - 17.30 uur
- Locatie:Roeterseilandcampus - UvA
Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam
Design en sfeer zijn essentieel in de positionering van merken en een van de belangrijkste kenmerken waarop merken van elkaar verschillen. Op product- en winkelniveau, online en offline; hoe kunnen designstrategieën een merk versterken?
Op 11 oktober organiseert SWOCC de Design Day. Tijdens deze bijeenkomst presenteert SWOCC kennis en visies over de invloed van design en sfeer op consumentengedrag en de rol van het merk daarbij. Aanleiding voor de dag is de afronding van het SWOCC-proefschrift Packaging design as communicator of product attributes, geschreven door Iris van Ooijen.
Naast de presentatie van Iris geeft wetenschapper Erica van Herpen een overzicht van de mogelijkheden en kansen voor gebruik van design en sfeer in de retailomgeving. Pieter van der Werf presenteert vervolgens hoe sfeer leidend is geweest voor het nieuwe kantoorconcept van ING. Tot slot vertelt Iris Cremers hoe bij het design van alle (digitale) KLM-producten de merkidentiteit wordt gewaarborgd.
U kunt zich aanmelden via info@swocc.nl. Zodra u zich heeft aangemeld, ontvangt u een bevestiging en routebeschrijving.
LET OP: deze bijeenkomst is exclusief voor begunstigers.
Programma
13.00 Ontvangst
13.30 Aanvang programma
17.00 Borrel
Sprekers
Iris van Ooijen
Auteur proefschrift Packaging design as communicator of product attributes (SWOCC)
Erica van Herpen
Universitair Hoofddocent Marketing & Consumentengedrag
(Wageningen Universiteit)
Pieter van der Werf
Manager Formuleontwikkeling & Realisatie Kantoren
(ING)
Iris Cremers
Manager UX Strategy & Design
(KLM)
Download de PDF