Evenement

SWOCC Boekpresentatie: Sensory branding

Publicatiedatum: 16 | 12 | 2021
Delen:
  • Datum:31 maart 2022
  • Tijd:14:00 - 17:00 uur
  • Locatie:De Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek van de UvA
    Singel 425
    1012 WP Amsterdam

Tijdens deze SWOCC-boekpresentatie wordt onze nieuwste publicatie 84 ‘Sensory branding‘ gelanceerd. Tijdens de bijeenkomst staan we stil bij de uitkomsten van het onderzoek en nemen praktijksprekers ons mee in de toepassingen van sensory branding voor je merk. Hoe kunnen geluid, geur, smaak, kleur en tast bijdragen aan merkbeleving en perceptie van een merk? 

Voor wie is deze bijeenkomst? 
De bijeenkomst is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met merk- en communicatiestrategie.

Programma

14:00 – 14:30 uur – Inloop

14.35 – 15.00 uur Ivar Vermeulen (Vrije Universiteit Amsterdam) – Sensory branding vanuit een wetenschappelijk perspectief
Ivar Vermeulen trapt de middag af met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie. Wat zijn de mogelijkheden van sensory branding voor marketingcommunicatie? Wat weten we over de effectiviteit van deze branding techniek? Hoe verschilt sensory branding van andere vormen van branding? En hoe kan je sensory branding effectief toepassen in de praktijk?

15.00 – 15.25 uur Stan Knoops (IFF)- De beleving van geur en smaak
Stan Knoops, werkzaam bij IFF, één van de grootste smaak- en geurproducenten ter wereld, gaat in op de beleving van geur. Ieder merk heeft een unieke geur, maar wanneer is een geur bijvoorbeeld ‘schoon’ of associeert het ‘comfort’? Hoe ruikt een witte was? Hoe wordt deze link tussen geur en het merk gelegd en hoe wordt dit getest?

15.25 uur   Pauze

16.05 – 16.30 uur Niels de Jong en Willemijn van Hussen (TAMBR) – De kracht van geluid
Steeds meer merken ontwikkelen een muzikale huisstijl. Audio verschuift hiermee van tactisch middel naar een instrument voor de lange termijn. Niels de Jong en Willemijn van Hussen van TAMBR gaan in op de vraag wat het effect is van geluid op ons gedrag en hoe je geluid kunt laten werken voor je merk.

15.40 – 16.05 uur Maaike Hagen (Haystack Consulting)- Sensory branding in de praktijk
Maaike Hagen van Haystack Consulting gaat in op hoe je sensory branding effectief kunt toepassen in de praktijk. Hoe zorg je ervoor dat alle zintuigen van de consument worden geprikkeld? En hoe kan je dit meenemen in consumentenonderzoek? Welke succes cases zijn te benoemen? En wat zijn de belangrijkste do’s en don’ts?

16.30 uur Paneldiscussie
Aan de hand van een aantal prikkelende stellingen gaan de sprekers in op de meerwaarde en uitdagingen van sensory branding. De discussie zal worden geleid door Peeter Verlegh (Professor of Marketing bij de Vrije Universiteit Amsterdam).

17:00 uur – Borrel

Wil jij meer weten over hoe je sensory branding kunt integreren in jouw merk- of communicatiestrategie, meld je dan aan!

Let op: de bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC-begunstigers. 

NB: SWOCC gaat vooralsnog uit dat een fysieke bijeenkomst op 31 maart 2022 mogelijk is. De bijeenkomst zal ook via een livestream te volgen zijn. Mochten er t.z.t. nieuwe updates zijn met betrekking tot de coronamaatregelen, kan eventueel worden besloten een webinar over dit onderwerp te geven. SWOCC zal haar begunstigers hierover bijtijds informeren.

Locatie

De Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek van de UvA
Singel 425
1012 WP Amsterdam

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.