Evenement

SWOCC Bijeenkomst: Sensory branding

Publicatiedatum: 16 | 12 | 2021
Delen:
  • Datum:31 March 2022
  • Tijd:14:00 - 17:00 uur
  • Locatie:De Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek van de UvA
    Singel 425
    1012 WP Amsterdam

Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

Tijdens dit SWOCC-evenement wordt onze nieuwste publicatie 84 ‘Sensory branding‘ gepresenteerd. Tijdens de bijeenkomst staan we stil bij de uitkomsten van het onderzoek en nemen praktijksprekers ons mee in de toepassingen van sensory branding voor je merk. Hoe kunnen geluid, geur, smaak, kleur en tast bijdragen aan merkbeleving en perceptie van een merk? 

Voor wie is deze bijeenkomst? 
De bijeenkomst is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met merk- en communicatiestrategie.

Programma

14:00 – 14:30 uur – Inloop

14.35 – 15.00 uur Ivar Vermeulen (Vrije Universiteit Amsterdam) – Sensory branding vanuit een wetenschappelijk perspectief
Ivar Vermeulen trapt de middag af met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie. Wat zijn de mogelijkheden van sensory branding voor marketingcommunicatie? Wat weten we over de effectiviteit van deze branding techniek? Hoe verschilt sensory branding van andere vormen van branding? En hoe kan je sensory branding effectief toepassen in de praktijk?

15.00 – 15.25 uur Stan Knoops (IFF)- De beleving van geur en smaak
Stan Knoops, werkzaam bij IFF, één van de grootste smaak- en geurproducenten ter wereld, gaat in op de beleving van geur. Ieder merk heeft een unieke geur, maar wanneer is een geur bijvoorbeeld ‘schoon’ of associeert het ‘comfort’? Hoe ruikt een witte was? Hoe wordt deze link tussen geur en het merk gelegd en hoe wordt dit getest?

15.25 uur   Pauze

15.40 – 16.05 uur Niels de Jong en Willemijn van Hussen (TAMBR) – De kracht van geluid
Steeds meer merken ontwikkelen een muzikale huisstijl. Audio verschuift hiermee van tactisch middel naar een instrument voor de lange termijn. Niels de Jong en Willemijn van Hussen van TAMBR gaan in op de vraag wat het effect is van geluid op ons gedrag en hoe je geluid kunt laten werken voor je merk.

16.05 – 16.30 uur Maaike Hagen (Haystack Consulting)- Sensory branding in de praktijk
Maaike Hagen van Haystack Consulting gaat in op hoe je sensory branding effectief kunt toepassen in de praktijk. Hoe zorg je ervoor dat alle zintuigen van de consument worden geprikkeld? En hoe kan je dit meenemen in consumentenonderzoek? Welke succes cases zijn te benoemen? En wat zijn de belangrijkste do’s en don’ts?

16.30 uur Paneldiscussie
Aan de hand van een aantal prikkelende stellingen gaan de sprekers in op de meerwaarde en uitdagingen van sensory branding. De discussie zal worden geleid door Peeter Verlegh (Professor of Marketing bij de Vrije Universiteit Amsterdam).

17:00 uur – Borrel

Aanmelden als begunstiger?
Onderaan deze pagina kun je je aanmelden als begunstiger.

Aanmelden als student/docent?
Voor studenten/docenten die willen deelnemen vanuit bibliotheek.swocc.nl is het mogelijk om de livestream bij te wonen. Meld je hier aan.

Geen begunstiger?
SWOCC-bijeenkomsten zijn doorgaans exclusief toegankelijk voor onze begunstigers. SWOCC maakt echter voor de eerste fysieke bijeenkomst sinds de versoepeling van de coronamaatregelen een uitzondering en biedt een aantal marketing- en communicatieprofessionals en/of docenten en studenten de kans om bij dit event aanwezig te zijn. Dus wil je laagdrempelig kennis maken met SWOCC en nieuwe inspiratie en vakkennis op doen over dit onderwerp? Mail dan naar info@swocc.nl met naam en organisatie. Wees er snel bij, want vol=vol!

Locatie

De Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek van de UvA
Singel 425
1012 WP Amsterdam

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.