- Datum:06 February 2018
- Tijd:14.30 - 17.00 uur
- Locatie:Doelenzaal, UB (UvA)
Singel 425
1012 WP Amsterdam
De SWOCC publicatie 73 Corporate Branding and Consumers laat zien dat wat consumenten op social media lezen over een corporate brand mede bepaalt wat zij van het product brand vinden. Zelfs wanneer het geen onderdeel is van de communicatiestrategie van een bedrijf, associëren consumenten het product met de corporate brand. In hoeverre draagt social media hieraan bij? Wat zijn de strategieën die bedrijven in kunnen zetten bij het vertalen van de corporate branding strategie naar een social media beleid?
Op dinsdag 6 februari presenteert Theo Araujo de nieuwste SWOCC publicatie 75 die deze en meer vragen beantwoordt en daarnaast aanbevelingen geeft voor het opzetten van een social media strategie met de corporate brand in gedachten. Hiertoe voerde hij analyses uit naar het social media gedrag van consumenten en bedrijven in Nederland.
Tijdens de bijeenkomst wordt verder ingegaan op de volgende vragen:
- Noemen consumenten en bedrijven de corporate brand in posts over het product brand?
- Over welke onderwerpen wordt gesproken in relatie tot de corporate brand en verschilt dat van het product brand?
- Als consumenten op social media praten over het product of corporate brand, met wie praten zij dan? Met het webcare team, met andere consumenten, met media, met onderzoekers?
- Gaan consumenten die in gesprek gaan over het product brand, ook in gesprek met de corporate brand?
Vervolgens presenteren twee corporate branding experts een praktijk case. Stefan Bothoff spreekt over de social media strategie van VodafoneZiggo. Een interessante case gezien de recente fusie. Renske Siersema spreekt over de social media strategie van KLM. En Jeroen van de Ven presenteert de social media strategie van ABN AMRO.
LET OP: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers.
Geen SWOCC begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@SWOCC.nl
Programma
14.30 Ontvangst
15.00 Aanvang programma
17.00 Borrel
Sprekers
Theo Araujo
Auteur SWOCC publicatie 75: Corporate Branding and Consumers on Social Media
Stefan Bothoff
VodafoneZiggo
Jeroen van de Ven
ABN AMRO