Evenement

Webinar Augmented Reality: mogelijkheden en meerwaarde voor merkcommunicatie

Publicatiedatum: 20 | 01 | 2021
Delen:
  • Datum:04 March 2021
  • Tijd:16:00 - 17:15 uur
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

 

Op donderdag 4 maart 2021 vindt de webinar plaats naar aanleiding van SWOCC-publicatie 82 ‘Augmented Reality: mogelijkheden en meerwaarde voor merkcommunicatie’ die in februari is verschenen. Tijdens de webinar wordt ingegaan op de mogelijkheden van Augmented Reality (AR) voor merken en communicatiecampagnes, hoe effectief het is om AR in te zetten en voor welke doelgroepen deze technologie geschikt is.

Mogelijkheden van Augmented Reality
Augmented Reality is een technologie die een virtuele, digitale laag over de echte wereld heen projecteert via de smartphone, een digitaal scherm, of een AR bril. Doordat AR echter een relatief nieuwe technologie is, is het voor veel merken en bedrijven nog onduidelijk wat precies de mogelijkheden zijn van deze technologie. Deze webinar laat zien dat AR veel meer mogelijkheden biedt dan alleen de Snapchat filters die je waarschijnlijk wel kent.

Tijdens de webinar wordt onder andere ingegaan op onderstaande vragen:

  • Wat zijn de mogelijkheden van Augmented Reality voor marketingcommunicatie?
  • Wat zijn de effecten van Augmented Reality en wat is de meerwaarde hiervan voor consumenten?
  • Wie gebruiken Augmented Reality apps?

Voor wie is deze webinar?
Deze webinar is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die geïnteresseerd zijn in toepassingen van deze nieuwe techniek.

Het onderzoek
De auteur van de publicatie, Anne Roos Smink (Universiteit van Amsterdam) zal ingaan op bovenstaande vragen. Op basis van wetenschappelijk onderzoek licht zij toe waarom het meerwaarde biedt om AR in te zetten voor jouw merk of campagne en wat de effecten hiervan zijn.

De praktijk
Jos Westerkamp (Business Development lead bij PTC AR Centre of Excellence) licht aan de hand van een aantal cases toe hoe je AR kunt inzetten voor jouw (B2B) organisatie. Denk daarbij niet alleen aan de bekendere shopping apps zoals de IKEA Place app, maar ook aan informatieve toepassingen of de launch van een product of dienst. David Robustelli, (Founder & Head of Digital bij Capitola) vertelt waarom je AR zou moeten integreren in social media apps en laat zien hoe je dat kunt doen.

Zien we jou bij onze webinar op donderdag 4 maart? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je dan hieronder aan.

Is jouw organisatie geen begunstiger maar wil je wel graag kennismaken met SWOCC? Voor deze online bijeenkomst ben je ook als niet-begunstiger welkom om je aan te melden.

Programma

Donderdag 4 maart 2021

16:00 – 17:15 uur

Sprekers

Anne Roos Smink
Post Doc Lecturer marketingcommunicatie bij de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR), Universiteit van Amsterdam.

Jos Westerkamp
Business Development lead bij PTC AR Centre of Excellence

David Robustelli
Founder & Head of Digital bij Capitola

Heb je al een account? Log dan eerst even in voordat je jezelf aanmeldt.

  • Vul onderstaande gegevens in en wij houden je op de hoogte van je inschrijving.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.