Activiteiten

Van controle naar merkbeheer

Boekpresentatie Merkbeheer: het merkmanagement van morgen

Merkmanagement is van oudsher gericht op controle, maar het is steeds moeilijker om alle communicatie rondom een merk te controleren. De nieuwste SWOCC-publicatie biedt daarom een realistisch denkkader dat is gebaseerd op merkbeheer in plaats van beheersing (controle) en [...]

Lees verder

Het merk als verbinder

WPO Organization Branding Day

Van de 100 grootste merken ter wereld, is meer dan 90% een corporate brand. Maar ook bij veel andere merken draait branding niet om een product of dienst, maar om de organisatie zelf. Organisatiebranding vraagt om een samenspel tussen corporate communicatie en marketing. Maar hoe werkt dat en op [...]

Lees verder

SWOCC12 december 2013

Impliciete metingen in communicatieonderzoek

Om communicatie-effecten te meten, wordt veelal gebruik gemaakt van vragenlijstonderzoek. Psychologische processen die aan consumentengedrag ten grondslag liggen maar ook voorspellingen van gedrag, kunnen hiermee echter niet goed gemeten worden. Desondanks maken veel marketeers nog altijd gebruik van dergelijke expliciete, subjectieve maten om gedrag te meten. Met behulp van meer impliciete maten kan een veel […] Lees verder

SWOCC4 oktober 2013

Merkmanagement in de toekomst

Het merk speelt een centrale rol in de marketing en communicatie van veel organisaties. Traditiegetrouw worden merken gebouwd door de organisatie, door zorgvuldig geplande marketingactiviteiten. Maar tijden veranderen. Merken staan onder druk, en de controle over het merk verwatert. De “macht” lijkt te verschuiven van de marketeer naar de consument. Deze ontwikkelingen creëren onrust bij […] Lees verder