Activiteiten

SWOCC12 december 2013

Impliciete metingen in communicatieonderzoek

Om communicatie-effecten te meten, wordt veelal gebruik gemaakt van vragenlijstonderzoek. Psychologische processen die aan consumentengedrag ten grondslag liggen maar ook voorspellingen van gedrag, kunnen hiermee echter niet goed gemeten worden. Desondanks maken veel marketeers nog altijd gebruik van dergelijke expliciete, subjectieve maten om gedrag te meten. Met behulp van meer impliciete maten kan een veel […] Lees verder

SWOCC4 oktober 2013

Merkmanagement in de toekomst

Het merk speelt een centrale rol in de marketing en communicatie van veel organisaties. Traditiegetrouw worden merken gebouwd door de organisatie, door zorgvuldig geplande marketingactiviteiten. Maar tijden veranderen. Merken staan onder druk, en de controle over het merk verwatert. De “macht” lijkt te verschuiven van de marketeer naar de consument. Deze ontwikkelingen creëren onrust bij […] Lees verder

SWOCC12 maart 2013

Prof. dr. Michael Belch

Prof. dr. Michael (Mickey) Belch is de tweede Giep Franzen/SWOCC fellow en zal spreken op de Social Media Day van SWOCC op 18 april 2013. Belch is hoogleraar marketing aan de San Diego State University. Hij heeft meerdere awards ontvangen voor zijn onderwijs en onderzoek. Ook was hij gastdocent in Frankrijk, Spanje, China en Argentinië. […] Lees verder