Dit jaar hebben we meerdere workshops, events en boekpresentaties op de planning staan. Bekijk in onderstaande lijst welke geplande evenementen voor jou (of jouw collega’s) relevant zijn en houd de website in de gaten, dan houden wij je op de hoogte van de manier waarop we de evenementen laten plaatsvinden.
Binnenkort wordt hier ook het evenementenschema voor 2025 aangekondigd!
Hoe breid je je merkerextensie uit? En hoe bouw je aan een succesvol merkportfolio? Krijg antwoord op deze vragen tijdens een interactieve SWOCC workshop over merkexenties en merkportfolio. Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet je de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd? Welke dilemma’s en vragen komen kijken bij merkportfoliomanagement en welke oplossingen kunnen hierbij hulp bieden? Dit zijn vragen die onder andere aan bod komen in de interactieve SWOCC sessie op 9 juli 2024 gegeven door Onno Maathuis (de Positioneerders) samen met gastsprekers uit de praktijk. Het event sluiten we af door ruim de tijd te nemen om in verschillende discussie-tafels jullie individuele situaties en uitdagingen te bespreken.
Hoe kunnen conversational agents het best vormgegeven worden om effectief te zijn in klantenservice, marketing en e-commerce? Tijdens dit SWOCC-event wordt je bijgepraat over de inzichten uit het nieuwste SWOCC-boekje. Dit evenement is voor merkprofessionals die willen weten welke factoren van een conversational agent bijdragen aan een positieve waardering van de klant over het chatgesprek, de chatbot én het merk. Deze bijeenkomst biedt handvatten voor zowel merken die al jarenlang een chatbotversie op hun website of sociale mediakanalen hebben staan, als aan professionals die aan het begin staan van chatbotontwikkeling en -integratie.
Worden virtuele influencers de toekomst van influencer marketing? Tijdens dit SWOCC-evenement presenteren Zeph van Berlo en Priska Breves de inzichten uit hun SWOCC-onderzoek naar hoe virtuele influeners, zoals Lil Miquela en de Nederlandse Esther Olofsson, zich tot elkaar en tot menselijke influencers verhouden. Zo willen we onder andere weten of AI- en virtuele influencers net zo overtuigend worden gevonden als menselijke influencers. De resultaten van dit onderzoek zullen relevant zijn voor de praktijk, omdat ze meer inzicht geven in hoe influencer marketing verandert en wat de impact van en de aantrekkingskracht van het inzetten van AI- en virtuele influencers kunnen zijn.
Volg SWOCC op LinkedIn en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief om nooit een update over toekomstige evenementen te missen!