Activiteiten

Verslag: workshop Corporate Branding & Merkportfoliomanagement

SWOCC workshop Corporate Branding & Merkportfoliomanagement

Hoe bouw je een merkportfolio dat staat als een huis? Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet ik de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd? Wat is de visie van mijn organisatie? Wat is [...]

Lees verder

SWOCC29 augustus 2017

Het merk als mens

Vandaag de dag wordt technologische transformatie gezien als een voorwaarde voor het succes van merkenDat is niet voor niets. Door verschillende digitale technologieën te integreren, zoals social, mobile, artificial intelligence en cloud, kunnen organisatieprocessen efficiënter ingericht worden, consumenten sneller bediend worden, en diepgaande klantinzichten gegenereerd worden. Daarmee is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen die naadloos aansluiten op de behoeften van consumenten. Lees verder

SWOCC31 januari 2017

Gepersonaliseerde marketingcommunicatie

In een digitale wereld waar toegang tot informatie groot is en consumenten non-stop geconfronteerd worden met (reclame)boodschappen, is het voor marketeers nog belangrijker geworden om relevante boodschappen te leveren. Personalisatie wordt steeds vaker ingezet om dit doel te bereiken. Hiervoor gebruiken marketeers persoonsgegevens. Strategieën die inmiddels alom bekend zijn, zijn gebruik van bijvoorbeeld socio-demografische inzichten […] Lees verder

SWOCC20 september 2016

Over de SWOCC Scriptieprijs

De SWOCC Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de student die aan een Nederlandse universiteit de beste masterscriptie heeft geschreven binnen een van de onderzoeksgebieden van SWOCC: Merk & Mens, Merk & Organisatie of Merk & Communicatie. Aan de SWOCC Scriptieprijs is een geldbedrag verbonden van € 1.000. Daarnaast mag de scriptie worden gepresenteerd op het SWOCC Symposium. […] Lees verder