Activiteiten

SWOCC31 juli 2018

SWOCC Symposium 2018

SWOCC Symposium

Dinsdag 25 september 2018 vindt het achtste SWOCC Symposium plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het publiek meegenomen in actueel wetenschappelijk onderzoek, gepresenteerd door vooraanstaande academici. Een greep uit de onderwerpen van dit jaar: chatbots, crisiscommunicatie, realtime marketing op social media, virtual reality, duurzaamheid, free trials en online diensten, aanzetten tot gewenst consumentengedrag. 

Lees verder

SWOCC16 juli 2018

SWOCC Workshop Brand Metrics

Brand Metrics

Wegens het grote succes organiseren we een tweede workshop brand metrics! Voor steeds meer organisaties zijn merken cruciale bedrijfsactiva. Daarom is het meten van hoe je merk wordt waargenomen essentieel. Meten is immers een van de weinige tools waarop je als merkbeheerder nog invloed hebt: het voorziet je namelijk van de knoppen waaraan je kunt draaien om je merk te laten groeien. Lees verder

SWOCC13 juni 2018

Consumenten en geautomatiseerde een-op-een communicatie

Communicatie

Er vindt een revolutie plaats in de manier waarop merken kunnen communiceren met consumenten. De samenleving digitaliseert steeds sneller. Ontwikkelingen op het gebied van geautomatiseerde marketingactiviteiten, kunstmatige intelligentie, stemherkenning en machine learning volgen elkaar razendsnel op. Ook beschikken organisaties in toenemende mate over data van de customer journey van hun consumenten.  Lees verder

SWOCC7 juni 2018

Hoe medewerkers merken maken

merken

Merkmanagers hebben vrij veel inzicht in de manieren waarop communicatie bijdraagt aan merken en reputaties. Daarbij ligt de nadruk meestal op hetgeen organisaties zeggen, en is er doorgaans weinig aandacht voor hetgeen organisaties doen om hun merk te versterken. Toch is het gedrag van medewerkers misschien wel het belangrijkste wapen in het bouwen van een sterk merk. Voor consumenten vormt het daadwerkelijke gedrag van medewerkers een sterker bewijs van de waarde van het merk, dan de beloften die een merk doet in de media. Lees verder

Lees het verslag: bijeenkomst Influencer Marketing

SWOCC bijeenkomst Influencer Marketing

influencer marketing

Dinsdag 29 mei vond de boekpresentatie plaats van SWOCC publicatie 76 ‘Influencer Marketing’. Tatiana Domingues Aguiar en Eva van Reijmersdal (beide Universiteit van Amsterdam)  presenteerden hun wetenschappelijke bevindingen over influencer marketing. Gevolgd door een interessante [...]

Lees verder

Verslag gepersonaliseerde communicatie & privacy wet- en regelgeving

Gepersonaliseerde communicatie & privacy wet- en regelgeving

Privacy wet en regelgeving

Terwijl Facebook steeds heftiger onder vuur ligt, werd er tijdens de SWOCC bijeenkomst van 20 maart uiteengezet hoe je juist wél moet omgaan met gepersonaliseerde communicatie. De hoofdvraag van de middag was: wat zijn de afwegingen die je als bedrijf maakt tussen wat je met data of [...]

Lees verder

SWOCC29 november 2017

Merkregie en bureaukeuze

Merkregie

Hoe manage je tegenwoordig nog je merk? De huidige manier van werken (klant centraal, agile) zorgt er bij veel organisaties voor dat de interne aansturing van het merk minder centraal plaatsvindt. Steeds meer verschillende afdelingen, teams en rollen komen in aanmerking met de klant. Hiernaast wordt er met meer verschillende bureaus samengewerkt. Verschillende externe partijen zijn betrokken bij de merkcommunicatie. Lees verder