Activiteiten

SWOCC19 februari 2018

Gepersonaliseerde communicatie & privacy wet en regelgeving

Privacy wet en regelgeving

Gepersonaliseerde communicatie is vaak effectief, maar zorgen omtrent privacy liggen altijd op de loer. De balans tussen relevante communicatie en privacy is een wankel evenwicht. De nieuwe privacy wet- en regelgeving heeft tot doel de controle over persoonsdata terug te geven aan de consumenten. Tot 25 mei 2018 hebben bedrijven de tijd om marketingactiviteiten in overeenstemming te brengen met de nieuwe privacywetgeving: Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), of in het Engels GDPR. Veel bedrijven zijn hier dan ook druk mee. Lees verder

SWOCC18 februari 2018

SWOCC Bijeenkomst: Influencer Marketing

Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Er valt tegenwoordig dan ook goed brood te verdienen met zulke online activiteiten. Sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Maar is influencer marketing eigenlijk geschikt voor jouw organisatie? Lees verder

SWOCC29 november 2017

Merkregie en bureaukeuze

Merkregie

Hoe manage je tegenwoordig nog je merk? De huidige manier van werken (klant centraal, agile) zorgt er bij veel organisaties voor dat de interne aansturing van het merk minder centraal plaatsvindt. Steeds meer verschillende afdelingen, teams en rollen komen in aanmerking met de klant. Hiernaast wordt er met meer verschillende bureaus samengewerkt. Verschillende externe partijen zijn betrokken bij de merkcommunicatie. Lees verder

SWOCC29 augustus 2017

Het merk als mens

M&M_2

Vandaag de dag wordt technologische transformatie gezien als een voorwaarde voor het succes van merkenDat is niet voor niets. Door verschillende digitale technologieën te integreren, zoals social, mobile, artificial intelligence en cloud, kunnen organisatieprocessen efficiënter ingericht worden, consumenten sneller bediend worden, en diepgaande klantinzichten gegenereerd worden. Daarmee is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen die naadloos aansluiten op de behoeften van consumenten. Lees verder

SWOCC20 juli 2017

Wat verwacht de consument van corporate brands op social media?

Corporate Brand_1

SWOCC-publicatie 73: ‘Corporate Branding en Consumenten’, heeft aangetoond dat corporate branding voor zowel product- als merkuitkomsten relevant is, maar ook zeker belangrijk is voor de relatie tussen organisatie en consument. Echter, verschillende vragen blijven nog onbeantwoord: Hoe gaan consumenten om met corporate brands op social media? Welke corporate branding strategieën kunnen worden ingezet op social media? Lees verder

SWOCC26 juni 2017

Wat is een social influencer en hoe zet je ze in?

Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Influencers kunnen tegenwoordig dan ook goed hun brood verdienen met online activiteiten, sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Lees verder