Activiteiten

SWOCC17 oktober 2017

Boekpresentatie: Brand Metrics

Brand Metrics

Het merk staat steeds meer centraal in de organisatie. Het is daarom essentieel om de gezondheid, prestaties en ontwikkelingen van het merk te meten. Het is echter een uitdaging om de juiste brand metrics te selecteren. Een enorme hoeveelheid metrics vraagt de aandacht van merkbeheerders. Maar welke zijn nu écht belangrijk? Publicatie 74: Brand Metrics, dient als handleiding om de ‘metrics that matter’ te selecteren, de metrics die merkbeheerders kunnen helpen hun merk écht te laten groeien.

Lees verder

SWOCC29 augustus 2017

Het merk als mens

M&M_2

Vandaag de dag wordt technologische transformatie gezien als een voorwaarde voor het succes van merkenDat is niet voor niets. Door verschillende digitale technologieën te integreren, zoals social, mobile, artificial intelligence en cloud, kunnen organisatieprocessen efficiënter ingericht worden, consumenten sneller bediend worden, en diepgaande klantinzichten gegenereerd worden. Daarmee is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen die naadloos aansluiten op de behoeften van consumenten. Lees verder

SWOCC20 juli 2017

Wat verwacht de consument van corporate brands op social media?

Corporate Brand_1

SWOCC-publicatie 73: ‘Corporate Branding en Consumenten’, heeft aangetoond dat corporate branding voor zowel product- als merkuitkomsten relevant is, maar ook zeker belangrijk is voor de relatie tussen organisatie en consument. Echter, verschillende vragen blijven nog onbeantwoord: Hoe gaan consumenten om met corporate brands op social media? Welke corporate branding strategieën kunnen worden ingezet op social media? Lees verder

SWOCC26 juni 2017

Wat is een social influencer en hoe zet je ze in?

Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Influencers kunnen tegenwoordig dan ook goed hun brood verdienen met online activiteiten, sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Lees verder

SWOCC31 januari 2017

Gepersonaliseerde marketingcommunicatie

In een digitale wereld waar toegang tot informatie groot is en consumenten non-stop geconfronteerd worden met (reclame)boodschappen, is het voor marketeers nog belangrijker geworden om relevante boodschappen te leveren. Personalisatie wordt steeds vaker ingezet om dit doel te bereiken. Hiervoor gebruiken marketeers persoonsgegevens. Strategieën die inmiddels alom bekend zijn, zijn gebruik van bijvoorbeeld socio-demografische inzichten […] Lees verder