Activiteiten

SWOCC workshop: Bouwen aan een betekenisvol merk

Communiceren over duurzaamheid

Nederlandse consumenten staan steeds positiever ten aanzien van duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Ondanks deze stijgende positiviteit van consumenten, komt uit onderzoek naar voren dat bedrijven vaak huiverig zijn om over duurzame of maatschappelijk verantwoorde initiatieven te communiceren. Een gemiste kans. Het blijk dat 41% van de Nederlandse consumenten vindt dat bedrijven te weinig communiceren over duurzaamheid. In deze workshop wordt ingegaan op het bouwen aan een betekenisvol merk en hoe je hier vervolgens over communiceert. Lees verder

Lees het verslag: bijeenkomst Influencer Marketing

SWOCC bijeenkomst Influencer Marketing

influencer marketing

Dinsdag 29 mei vond de boekpresentatie plaats van SWOCC publicatie 76 ‘Influencer Marketing’. Tatiana Domingues Aguiar en Eva van Reijmersdal (beide Universiteit van Amsterdam)  presenteerden hun wetenschappelijke bevindingen over influencer marketing. Gevolgd door een interessante [...]

Lees verder

Verslag gepersonaliseerde communicatie & privacy wet- en regelgeving

Gepersonaliseerde communicatie & privacy wet- en regelgeving

Privacy wet en regelgeving

Terwijl Facebook steeds heftiger onder vuur ligt, werd er tijdens de SWOCC bijeenkomst van 20 maart uiteengezet hoe je juist wél moet omgaan met gepersonaliseerde communicatie. De hoofdvraag van de middag was: wat zijn de afwegingen die je als bedrijf maakt tussen wat je met data of [...]

Lees verder