Evenement

Workshop Bouwen aan een betekenisvol merk

Publicatiedatum: 23 | 05 | 2019
Delen:
  • Datum:21 May 2019
  • Tijd:14.00 - 17.45 uur
  • Locatie:Roeterseilandcampus C10.20
    Universiteit van Amsterdam
    Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

 

Nederlandse consumenten staan steeds positiever ten aanzien van duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Ondanks deze stijgende positiviteit van consumenten, komt uit onderzoek naar voren dat bedrijven vaak huiverig zijn om over duurzame of maatschappelijk verantwoorde initiatieven te communiceren. Een gemiste kans. Het blijk dat 41% van de Nederlandse consumenten vindt dat bedrijven te weinig communiceren over duurzaamheid. In deze workshop wordt ingegaan op het bouwen aan een betekenisvol merk en hoe je hier vervolgens over communiceert.

SWOCC sprak op 15 januari tijdens de Week van de Circulaire Economie over hoe je communiceert over duurzaamheid en MVO. Tijdens de presentatie werd bevestigd hoeveel vragen en twijfels er bestaan omtrent dit onderwerp.

Geloofwaardigheid
Irina Lock, Assistant Professor aan de Universiteit van Amsterdam, zal vanuit de wetenschap ingaan op de vraag hoe je geloofwaardig communiceert over duurzame en/of maatschappelijk verantwoorde initiatieven. Geloofwaardig communiceren is cruciaal en een vereiste voor legitimiteit.

Heldergroen
Marjolein Doets, strateeg bij Heldergroen en auteur van SWOCC publicatie 51 ‘Mens, milieu en meerwaarde’, vertelt vanuit de bureauzijde hoe je betekenis geeft aan je merk. Daarbij legt ze uit hoe belangrijk het is om duurzaamheid of MVO in alle lagen van de organisatie door te voeren, voordat je er extern over kunt communiceren. Zoals ze het bij Heldergroen zeggen: ‘je oorsprong, is je voorsprong’.

Simon Lévelt
Bert Jongsma, Managing Director bij Simon Lévelt, presenteert een case van het 200-jaar oude familiebedrijf. Naast de zorg voor mens en milieu in de landen van oorsprong, kijkt Simon Lévelt ook kritisch naar hun verpakkingen, het productieproces, afval en het transport. Bert neemt het publiek mee in de zoektocht van de organisatie. Hoe kan Simon Lévelt als familiebedrijf duurzaamheid optimaliseren? En communiceren?

Ruimte voor individuele vragen
Als publiek word je uitgenodigd om voor aanvang van de workshop individuele en/of actuele vragen en uitdagingen in te zenden. De workshop sluiten we namelijk af door ruim de tijd te nemen om aan verschillende discussietafels deze individuele vragen te bespreken.

Wil je hierbij zijn? Geef je dan snel op, want er zijn slechts 25 plekken beschikbaar.

LET OP: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers.
*Vanwege de kleinschaligheid en voor het slagen van het evenement, kan er per begunstiger helaas slechts 1 persoon deelnemen.

Sprekers

Irina Lock
Universiteit van Amsterdam

Marjolein Doets
Heldergroen

Bert Jongsma
Simon Lévelt

Locatie

Roeterseilandcampus C10.20
Universiteit van Amsterdam
Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.