Bijeenkomst, Workshops

Bijeenkomst, Workshops

SWOCC Workshop Aandachtsmarketing

Door digitalisering, een explosie van media-kanalen en een overvloed aan content, is aandacht schaars. Consumenten besteden hun aandacht alleen aan content en merken die er voor hen toe doen en die – hoe kan het ook anders – de aandacht trekken. Hoe zorg je er als merk voor dat jouw boodschap de aandacht trekt en de consument bereikt?

Deze workshop is geannuleerd n.a.v. de maatregelen om het coronavirus te beperken. De workshop wordt verplaatst naar een nader te bepalen datum.

Tijdens deze SWOCC workshop leer je hoe je aan de hand van wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers jouw boodschap op een effectieve manier overdraagt. Klaas Weima (Energize) licht aan de hand van empirische observaties toe waarom aandacht superschaars is. Waar moet je als marketeer rekening mee houden voor het bereiken van je doelgroep? Peeter Verlegh (VU Amsterdam) illustreert wetenschappelijk onderzoek dat ten grondslag ligt aan de zes bewezen aandachtstrekkers. Vervolgens zal André Koster (Frontier Marketeer) ingaan op de relatie tussen aandacht en winnende Effie cases: wat betekent aandacht voor de effectiviteit?

Daarna is het tijd om de theorie in de praktijk te brengen. In verschillende groepen ga je aan de slag met het uitwerken van een case. Hierbij wordt nagedacht over hoe je aandachtstrekkers kunt inzetten voor een merk.

Voor wie?
De workshop is interessant voor marketing- en communicatieprofessionals die zich bezighouden met campagnes voor merken. De workshop biedt concrete tools en inzichten die jou helpen om de effectiviteit van je merkcommunicatie te vergroten.

Omdat het een interactieve sessie is, zijn er slechts 25 plaatsen beschikbaar, dus geef je snel op als je erbij wil zijn!

Let op: De workshop is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers. Vanwege de kleinschaligheid van het evenement en de invulling van het programma kan er per begunstiger slechts één persoon deelnemen.

Sprekers

Klaas Weima
Energize

Peeter Verlegh
VU Amsterdam en bestuurslid SWOCC

André Koster
Frontier Marketeer

Programma

14:00 – 14.15 uur        Inloop

14:15 – 17.15 uur         Workshop

Datum
dinsdag, 31 maart 2020
Tijd
14:00 - 17:15 uur
Locatie
Roeterseilandcampus C10.20
Universiteit van Amsterdam
Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam

Alleen voor begunstigers.