Bijeenkomst

Bijeenkomst

SWOCC Symposium 2018

Dinsdag 25 september 2018 vindt het achtste SWOCC Symposium plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het publiek meegenomen in actueel wetenschappelijk onderzoek, gepresenteerd door vooraanstaande academici. Een greep uit de onderwerpen van dit jaar: chatbots, crisiscommunicatie, realtime marketing op social media, virtual reality, duurzaamheid, free trials en online diensten, aanzetten tot gewenst consumentengedrag. 

Wat zijn de oorzaken van consumenteninertie en hoe kan je deze verhelpen? Inhaken op social media, hoe doe je dat? Hoe kan je als merk een virtual reality strategie realiseren? Kan je een relatie opbouwen met een chatbot? Welke communicatiestrategie is het meest effectief in het aanzetten tot gewenst consumentengedrag? Hoe kwam het Werkproces Crisiscommunicatie uit de verf tijdens de terreuraanslagen in Brussel? Wat is duurzaamheidsintelligentie en hoe kan dit binnen en door een organisatie ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen? Wat zijn de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten?

Tijdens het SWOCC Symposium – de jaarlijkse wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk – is er ruim aandacht voor vooruitstrevend onderzoek.

In acht bondige presentaties vertellen talentvolle en vooraanstaande academici over de belangrijkste bevindingen uit recent onderzoek. De nadruk ligt op het vertalen van de kennis naar learnings voor de praktijk. Eén van de presentaties wordt verzorgd door de winnaar van de SWOCC Scriptieprijs 2018, welke tijdens het Symposium wordt uitgereikt.

De bijeenkomst is exclusief toegankelijk voor begunstigers van SWOCC.

Lees hier het verslag van het SWOCC Symposium 2017 terug.

 

Sprekers

  • Marjonlijn Antheunis (Universiteit Tilburg) – Kan je een relatie opbouwen met een chatbot?
  • Lotte Willemsen (Hogeschool Utrecht) – Inhaken op social media, hoe doe je dat?
  • Hugo Marynissen (Antwerp management school) – Hoe kwam het Werkproces Crisiscommunicatie uit de verf tijdens de terreuraanslagen in Brussel?
  • Marnix van Giesbergen (Breda University of Applied Sciences) – Hoe kan je als merk een virtual reality strategie realiseren? 
  • Marijke van Putten (Universiteit Leiden) – Wat zijn de oorzaken van consumenteninertie en hoe kan je deze verhelpen?
  • Saar Mollen (Universiteit van Amsterdam) – Welke communicatiestrategie is het meest effectief in het aanzetten tot gewenst consumentengedrag? 
  • Frans Melissen (Breda University of Applied Sciences) – Wat is duurzaamheidsintelligentie en hoe kan dit binnen en door een organisatie ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen?
  • Ben van Hamersveld (Winnaar SWOCC Scriptieprijs) – Wat zijn de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten?

 

Programma

12.30 Ontvangst
13.00 Aanvang programma
16.45 Borrel

Datum
dinsdag, 25 september 2018
Tijd
12.30 - 17.00 uur
Locatie
De Balie, Kleine-Gartmanplantsoen, Amsterdam

Alleen voor begunstigers.