Verslagen bijeenkomsten

verslag

Highlights van SWOCC-onderzoek

SWOCC Sessies op De Marketing Dagen

dinsdag, 24 april 2012

Op dinsdag 24 april verzorgde SWOCC tijdens De Marketing Dagen “De SWOCC Sessies: wetenschap ontmoet praktijk”.
In twee uur werden de highlights uit drie recente publicaties besproken en bediscussieerd door wetenschappers, praktijkmensen en publiek.

Marjolein Doets opende de sessie in het MarketingTribune Theater met haar onderzoek naar de toegevoegde waarde van MVO. Met behulp van een stappenmodel liet zij zien hoe bedrijven MVO-beleid op een succesvolle en geloofwaardige manier kunnen implementeren. Hoe verloopt dit proces in de realiteit van alledag? Een praktijkpanel, bestaande uit o.a. René Herremans (Ahold) en Hans Geels (Cliniclowns), deelde ervaringen met het publiek.

Marjolein Doets: Mens, Milieu & Meerwaarde from SWOCC

Vervolgens besprak Natascha Kooiman wat goede doelen organisaties en commerciële bedrijven van elkaar kunnen leren op het gebied van branding. Betekenen sterke idealen ook automatisch een sterk merk? In de aansluitende discussie werden inzichten uit wetenschap en praktijk gedeeld.

Natascha Kooiman: Het succes van idealen from SWOCC

In de derde sessie kwam de recentste SWOCC-publicatie Medewerkers als merkambassadeurs aan bod. Joost Verhoeven bood praktische aanbevelingen voor managers hoe om te gaan met de sociale media activiteit van hun medewerkers, aangevuld met de best & worst practices van de praktijksprekers.

Joost Verhoeven: Medewerkers als merkambassadeurs from SWOCC

Meer info: www.marketingdagen.nl