nieuws item

Nieuw onderzoek: Corporate branding en consumenten

Publicatiedatum: 25 | 08 | 2016
Delen:

Theo AraujoDe SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over corporate branding is toegekend aan Theo Araujo. Hij start in september met zijn onderzoek.

Corporate branding is gericht op het ontwikkelen van het organisatiemerk bij diverse stakeholders, waaronder consumenten. De relevantie van corporate branding is de laatste jaren sterk toegenomen en de verwachting is dat deze relevantie de komende jaren verder zal toenemen naarmate de samenleving transparanter wordt en de publieke opinie kritischer naar het gedrag van ondernemingen kijkt. In het huidige medialandschap – waar social media een integraal onderdeel van zijn geworden – kan corporate branding steeds minder een top-downstrategie zijn. Dit onderzoek bestudeert corporate branding vanuit deze tijdgeest, waarin consumenten en organisaties continu met elkaar in interactie zijn.

De publicatie laat marketeers zien hoe en onder welke omstandigheden corporate branding relevant is voor consumenten maar ook hoe het de relatie tussen organisaties en consumenten kan bedreigen. Hiertoe wordt naast het uitvoeren van een literatuurstudie en een survey, een analyse gemaakt van socialmediaposts van organisaties en consumenten. Dit resulteert in de presentatie van een overkoepelend model en concrete aanbevelingen.

Het onderzoek loopt tot voorjaar 2017.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.