Bestuur

Martin Kersbergen

Penningmeester

Martin Kersbergen

Martin Kersbergen (1970) is Chief Brand Officer bij coöperatie DELA. Binnen het bestuur van SWOCC vervult hij de rol van penningmeester.

Martin is vanuit diverse rollen op het gebied van corporate communicatie, marketing en merk sinds 2005 verantwoordelijk voor onder meer de succesvolle herpositionering en groei van DELA. Verschillende initiatieven van zijn hand zijn de afgelopen tien jaar (inter)nationaal bekroond, onder meer met een Grand Prix Lion, een Grand Prix Integrated Marketing Communication, een gouden EFFIE, een gouden AMMA en SAN Adverteerder van het jaar.

Martin studeerde Cum Laude af aan de Erasmus Universiteit. Hij won een prestigieuze scriptieprijs voor zijn onderzoek naar brand extension en is door de Erasmus Universiteit benoemd tot een Distingquised Alumni in de categorie ‘Senior Leaders’. Ook werd hij tweede bij de verkiezing ‘communicatie m/v van het jaar’ van Logeion.

In zijn werk maakt Martin veelvuldig gebruik van wetenschappelijke inzichten en hij voegt ook wetenschap toe door hypothesen in zijn werk te (laten) toetsen. Opgedane kennis, inzichten en ervaring deelt hij vervolgens door middel van gastcolleges aan diverse universiteiten en opleidingsinstituten. Hij is lid van de werkgroep ‘positionering’ van Logeion en was afgelopen jaren ook regelmatig jurylid bij SAN en Esprix. Hij kenmerkt zich door een open, nieuwsgierige houding, zoekt de vernieuwing op en heeft dankzij verschillende rollen bij DELA een zeer brede oriëntatie op het vak: van internal branding tot sportsponsoring, van stakeholdermanagement tot crisiscommunicatie en van merkcampagnes tot consumer generated branded content strategie.

Contact

Social