persoon

Frank Peters

Delen:

Frank Peters_SWOCCFrank Peters is oprichter en eigenaar van VIRTUS Communications, strategisch adviesbureau dat zich richt op het bouwen en beschermen van reputaties. Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Sinds 2004 zit Frank Peters in de Raad van Advies van SWOCC en heeft hier in snel tempo een centrale rol verkregen.

“SWOCC is feitelijk het wetenschappelijk geweten van het communicatievak. De praktijk en het bedrijfsleven kunnen absoluut niet zonder elkaar. Wetenschappelijke onderbouwing is nodig, vooral voor de meetbaarheid van het vak. Op dat gebied doet SWOCC heel belangrijke dingen. Het is essentieel voor de geloofwaardigheid en volwassenheid van het vak om aan te kunnen tonen dat communicatie een bijdrage levert aan het realiseren van organisatiedoelstellingen. De wetenschappelijke bewijsvoering is daarvoor onontbeerlijk.”

Frank studeerde onder meer rechten aan de HEAO en corporate communicatie aan de Erasmus Universiteit. Vanuit zijn carrière in de bureauwereld heeft hij zeer veel ervaring met het managen van high profile corporate merken en de ontwikkeling van corporate communicatiestrategie. Zijn specialismen zijn corporate reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement.

Vanuit zijn bureau VIRTUS Communications geeft Frank strategisch advies aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven, de non-profit sector en de overheid. Daarnaast adviseert hij personen en family offices.

Frank is gastdocent in opleidingen aan een aantal universiteiten (o.m. Nijenrode en Católica Lisbon School of Business & Economics) en business schools (o.m. Beeckestijn Business School) en is daarnaast veelvuldig spreker op congressen en seminars. Hij heeft inmiddels een zestal vakboeken gepubliceerd over reputatiemanagement, crisiscommunicatie en woordvoering. Frank was onder meer lid van de besturen van SIRE, de Beroepsvereniging voor Communicatie (LOGEION) en het Fonds Gehandicaptensport.

Neem contact op met Frank Peters

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie