persoon

Daan de Raaf

Delen:

Daan de RaafDaan de Raaf is werkzaam als zelfstandig strateeg en eigenaar van Dare! Strategy. Sinds 2014 maakt hij deel uit van de Raad van Advies van SWOCC.

“Er gebeurt zoveel in de wetenschap op ons vakgebied. Maar het duurt zo lang voor dat het doorsijpelt naar de praktijk. Ik ben sinds mijn promotie-onderzoek verbonden gebleven aan de Universiteit en in die 20 jaar dat ik in de praktijk werk, is dat beeld niet veranderd. Ik zet mij er altijd voor in om die kennis te gebruiken en toe te passen in welke omgeving ik ook werk. Die kennis is zo waardevol voor de professionals in ons vak. Ik ben blij dat er een stichting is die zich met man en macht inzet om dat wetenschappelijk onderzoek naar de praktijk te brengen. Ik draag daar graag aan bij.”

Van 2015 tot 2018 was Daan werkzaam als Executive Strategy Director bij J. Walter Thompson Amsterdam. Daarvoor werkte hij meer dan 11 jaar als Strategy Director bij DDB & Tribal Worldwide waarvan het grootste deel van de tijd verantwoordelijk voor de strategie-afdeling. In 2000 rondde hij zijn proefschrift ‘Adverse brand publicity’ over merken en crisiscommunicatie af en werkte hij vervolgens meer dan vijf jaar als managementconsultant op het gebied van verandermanagement. Met zijn functie bij DDB kwam hij terug naar het werkveld van merken en communicatie. Daan is ook nog altijd betrokken bij de wetenschappelijke wereld. Hij geeft aan de Erasmus Universiteit een collegereeks getiteld Brand Storm, is gastspreker bij verschillende vakken en betrokken bij uiteenlopende onderzoeksprojecten.

Zijn bijzondere interesse gaat uit naar het raakvlak van merk en organisatie. Veel van zijn projecten gaan over de rol van het merk in strategieontwikkeling en -implementatie, merkportfolio’s & merkhiërarchieën. Hij heeft veel bedrijven ondersteund bij het definiëren van hun merk en het uitwerken van de gevolgen van hun keuzes. Ook spreekt hij op congressen en publiceert hij in vakbladen over merkbeleid en reclame.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie