nieuws item

SWOCC Research Grant naar Jiska Eelen

Publicatiedatum: 12 | 03 | 2013
Delen:

De SWOCC Research Grant voor het tweede onderzoeksproject naar merkloyaliteit is toegekend aan Jiska Eelen. In het voorjaar zal zij haar studie naar dit onderwerp starten.

Als vervolg op publicatie 63 Merkloyaliteit: van routine naar bewust gedrag waarin het proces van merkloyaliteit is beschreven, staat in deze publicatie de consument centraal. Met de enorme keuze die consumenten tegenwoordig hebben, rijst de vraag namelijk welke consumenten nog echte merkloyaliteit kennen. En welke rol spelen leeftijd, mediagebruik of producttype hierbij?

Aan de hand van een survey zal Jiska Eelen onderzoeken welke consument-, merk- en contextfactoren merkloyaliteit bepalen en of merkloyaliteit zorgt voor bijvoorbeeld meer mond-tot-mondreclame. De resultaten van de studie kunnen marketeers helpen bij de segmentatie van doelgroepen in campagnes gericht op het bouwen van merkloyaliteit.

Het project loopt tot eind 2013.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.