“De primaire rol van Purpose is om richting te geven en te inspireren, niet om het bedrijf te onderscheiden. Daarom hoeft een purpose niet uniek te zijn.” -Esther Overmars
Deze week werd de SWOCC-publicatie ‘Purpose Oriëntatie’ uitgelicht in zowel WARC als Adformatie. Het is duidelijk dat purpose als onderwerp actueler is dan ooit in onze branche. In de praktijk blijft purpose echter een verwarrend en polariserend onderwerp. Terwijl sommige bedrijven worstelen met hoe ze hun purpose moeten communiceren, is er ook een breed gevoel van purpose-moeheid. Purpose wordt immers vaak gezien als een marketingtruc om je merk te onderscheiden in de markt.
Zoals auteur Esther Overmars treffend opmerkte: het is tijd voor meer realisme in hoe we naar purpose kijken. Daarom heeft Esther, samen met Amber Kouwen, een onderzoek uitgevoerd voor SWOCC om purpose te definiëren op basis van literatuurstudies en diepte-interviews met topexperts. Het resultaat? De SWOCC publicatie 89 ‘Purpose Oriëntatie’, die professionals inzichten biedt over purpose en de essentiële bouwstenen van purpose oriëntatie. Laat je inspireren en ontdek hoe Purpose jouw bedrijf kan transformeren!
Lees Esther’s opiniestuk voor WARC hier. En duik in de eerste aflevering van haar Adformatie blogserie: Purpose & Impact. Wil je meer weten en de diepte ingaan? Voor begunstigers van SWOCC is de publicatie te downloaden op onze website.