Ieder jaar besteedt ACMC (Associatie Culturele Marketing en Communicatie) aandacht aan cultuurmerken. Dit keer schijnt ACMC een speciaal licht op de wetenschappelijke kant van het belang van merkstudies. Speciale gast is Fred Bronner, emeritus hoogleraar aan de UvA en bestuurslid van SWOCC.
ACMC is de club voor cultuurmarketeers. Haar missie is om de professionaliteit van de cultuursector te verhogen door de krachten van cultuurmarketeers te bundelen en hen in contact te brengen met best practices binnen en buiten de cultuursector. Dit doet zij door het organiseren van maandelijkse bijeenkomsten.
De eerstvolgende bijeenkomst ‘Merck toch hoe sterk’ vindt plaats op 9 april. Fred Bronner zal hier een overzicht geven van wat de wetenschap heeft onderzocht over de functie en mogelijkheden van merken. Ook schetst hij de implicaties hiervan voor de praktijk. Hendrik Beerda laat met nieuwe resultaten van grootschalig merkenonderzoek zien hoe de reputatie van alle cultuurorganisaties zich ontwikkelt op provincieniveau. Door een koppeling te maken met de data uit het Steden & Streken Merkenonderzoek toont Hendrik ook aan hoe belangrijk de cultuursector is voor de reputatie van steden, streken en provincies.
De toegangsprijs is €55, maar begunstigers van SWOCC kunnen zich aanmelden voor het introducéstarief van € 35. Dit kan door een email te sturen naar Sarah Berckenkamp (sarah@acmc.nl) o.v.v. SWOCC.
Lees hier meer over de bijeenkomst ‘Merck toch hoe sterck’ van 9 april.
Datum:
Donderdag 9 april 2015
Programma:
15.00 uur inloop
15.30 uur start programma
17.00 uur borrel
18.00 uur einde
Locatie:
Stedelijk Museum
Museumplein 10
Amsterdam