nieuws item

In Memoriam

Publicatiedatum: 13 | 03 | 2017
Delen:

Wij ontvingen het droevige bericht van het plotselinge overlijden van prof. dr. Sheila Sasser. Zij was sinds 2015 als fellow aan SWOCC verbonden en werkte sindsdien voor SWOCC aan een onderzoek naar de relatie tussen creativiteit en cultuur binnen reclamebureaus in Nederland.

Haar passie voor en grote ervaring met zowel de reclamepraktijk als wetenschap maakte haar bijdrage aan het communicatievak zeer waardevol.

Sheila Sasser was hoogleraar Marketing & Integrated Marketing Communications aan Eastern Michigan University. Daarbij was zij gasthoogleraar aan Stockholm School of Economics, Imperial College London en University of Michigan. Voor zij haar wetenschappelijke carrière begon, heeft Sasser in de praktijk naam gemaakt. Ze werkte in senior managementposities bij diverse vooraanstaande reclamebureaus als BBDO, McCann, Lowe en Interpublic Group voor A-merken zoals Coca-Cola, IBM, L’Oréal, Unilever, General Electric, Black & Decker en Deutsche Telekom.

Sheila heeft haar onderzoek voor SWOCC niet kunnen voltooien. Aan het onderzoek is inmiddels een vervolg gegeven door Edith Smit, Guda van Noort en collega’s. Het onderzoek is gepubliceerd in 2021. Sheila wordt geëerd als laatste auteur.

Sheila Sasser

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.