nieuws item

Genomineerden voor SWOCC Scriptieprijs 2012 bekend

Publicatiedatum: 07 | 06 | 2012
Delen:

De genomineerden voor de SWOCC Scriptieprijs 2012 zijn bekend: Jim Krokké, Sanne Valkenburg en Lynn Epping zijn de drie overgebleven kanshebbers. Eén van hen ontvangt op 18 juni een cheque van 1.000 euro uit handen van juryvoorzitter Peter Neijens. Bovendien zal de winnende scriptie in het najaar van 2012 worden uitgebracht als 62e SWOCC-publicatie.

In totaal deed een recordaantal van 16 pas-afgestudeerde masters mee aan de wedstrijd voor de beste scriptie over merken en communicatie, die dit jaar voor de tweede keer op rij wordt georganiseerd. Peeter Verlegh, directeur van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie): “Elk jaar opnieuw wordt er enorm veel interessant scriptieonderzoek gedaan aan de Nederlandse universiteiten. De SWOCC Scriptieprijs maakt dit onderzoek toegankelijk voor de praktijk.”

Een jury van wetenschappers en praktijkprofessionals boog zich afgelopen week over de inzendingen. In hun beoordeling letten zij op diverse criteria, waaronder de relevantie voor de onderzoeksgebieden van SWOCC, de praktische toepasbaarheid van de resultaten, de leesbaarheid en de kwaliteit van dataverzameling en –analyse. Vandaag maakte juryvoorzitter Peter Neijens bekend de volgende kandidaten te hebben geselecteerd:

  • Jim Krokké (Universiteit Twente) met “Visual identity change? Yes, we can! Welke factoren zijn van invloed op de veranderingsbereidheid van interne stakeholders bij een huisstijlverandering?”
  • Sanne Valkenburg (Universiteit van Amsterdam) met “The fit factor: The role of fit between ads in understanding cross-media synergy.”
  • Lynn Epping (Vrije Universiteit, Amsterdam) met “It’s not the crisis that matters, it’s how you respond to it: A case study to the oil spill of BP in 2010.”

Deze drie scripties staken er volgens de jury bovenuit vanwege de actuele onderwerpkeuze, de hoge kwaliteit van wetenschappelijk onderzoek en de relevantie voor de praktijk.

Welke van de drie talentvolle studenten uiteindelijk het prijzengeld mee naar huis mag nemen wordt bekendgemaakt op 18 juni, tijdens de boekpresentatie van SWOCC’s  61e publicatie ‘De jonge consument’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.