Publicaties

45

Onbewust beïnvloed

Sjoerd Reus & Sarah van der Land & Marjolein Moorman

Veel reclamecampagnes zijn gericht op het trekken van zo veel mogelijk aandacht. Maar is aandacht wel een absolute voorwaarde voor een effectieve campagne? Effectieve reclame is niet noodzakelijk reclame die met veel aandacht bewust wordt verwerkt. Juist zonder veel aandacht bekeken reclame zou consumenten het meest effectief beïnvloeden.

Het concept ‘onbewuste beïnvloeding’ is een zeer interessant gegeven voor een reclamelandschap dat wordt gekenmerkt door een toenemend aanbod en afnemende aandacht van consumenten. Deze publicatie zet uiteen hoe reclame onbewust beïnvloedt en hoe deze onbewuste invloed kan worden gemeten.
Deze publicatie is op 14 oktober 2008 verschenen, tijdens SWOCC’s 25e Wetenschap-Praktijk Ontmoeting over onbewuste beïnvloeding.
De pers schreef:
SWOCC pleit voor impliciet testen (Adformatie)
Hoe interdisciplinaire marketing en neuromarketing klantrelaties beïnvloeden (Thecircle.ac)
Onbewuste beïnvloeding (Clou)
Het feest van de reclame (Faassevision.blogspot.com)
Boekrecensie: Onbewust beïnvloed (Marketingfacts.nl)

Alleen voor begunstigers